Μονης Παντανασσας στo Μυστρα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα της Μονής Παντάνασσας στo Μυστρά από το λεύκωμα του ErnstReisinger, το οποίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1916 και περιλαμβάνει φωτογραφίες, αναπαραγωγές χαρακτικών και κείμενα λογίων σχετικά με την Ελλάδα. Ο ομώνυμος ναός, το καθολικό της μονής, εγκαινιάστηκε το 1428 και είναι μικτού τύπου, δηλαδή συνδυάζει τους ρυθμούς της τρίκλιτης βασιλικής με νάρθηκα στο ισόγειο και του σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλο στον όροφο. Οι αγιογραφίες στο υπερώο και την οροφή χρονολογούνται το 1430 και αντιπροσωπεύουν την τεχνοτροπία των παλαιολόγειων χρόνων: οι μορφές κινούνται με χάρη και ζωντάνια και επικρατούν φωτεινοί τόνοι στα χρώματα. Λεπτομέρειες στην αρχιτεκτονική, όπως τα γοτθικά στοιχεία στο κωδωνοστάσιο, και στην ζωγραφική, όπως η προοπτική απόδοση των αρχιτεκτονημάτων, δείχνουν την επιρροή της Δύσης. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Βυζαντινής και Μεσαιωνικής Ιστορίας με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τη βυζαντινή τέχνη της παλαιολόγειας περιόδου, αλλά και την επίδραση που άσκησαν σ’ αυτήν τόσο η πολιτική και οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας, όσο και οι σχέσεις με τη Δύση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη». Η στοχοθεσία των δραστηριοτήτων αυτών περιλαμβάνει τη γνώση από τους μαθητές των αρχιτεκτονικών ρυθμών και την εικονογραφία των ναών των παλαιολόγειων χρόνων και την κατανόηση της σχέσης των παραπάνω με το υφιστάμενο κοινωνικό, ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, αγιογράφοι, αρχιτέκτονες, λόγιοι, έμποροι) μελετούν τις προαναφερθείσες πηγές, καταγράφουν τα χαρακτηριστικά της ναοδομίας και αγιογραφίας της συγκεκριμένης περιόδου, διατυπώνουν υποθέσεις για επίδραση της πολιτικής, πολιτιστικής και οικονομικής κατάστασης και των εμπορικών σχέσεων με τη Δύση στη διαμόρφωσή τους, διερευνούν τα παραπάνω και καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με τις υποθέσεις που διατύπωσαν. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν τους ρόλους του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του εμπόρου, προκειμένου να μεταφερθούν στο παρελθόν και να βιώσουν την συγκεκριμένα ιστορική πραγματικότητα (καλλιέργεια ενσυναίσθησης).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE