Ιερεας και παπαδοπαιδι στα 1828
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σκίτσο εικονίζει έναν ιερέα και το παπαδοπαίδι του, από κάποιο χωριό στα περίχωρα της Θήβας, όπως τους αποτύπωσε ένας περιηγητής γύρω στα 1828. Η ενδυμασία του ιερέα είναι αρκετά διαφορετική από αυτήν που γνωρίζουμε σήμερα. Αποτελείται από τρία διαφορετικά ρούχα: έναν λευκό, κοντό χιτώνα, που αφήνει ακάλυπτα τα πόδια από το γόνατο και κάτω, ένα πιο κοντό γιλέκο από πάνω και τέλος ένα ακόμα πιο κοντό επανωφόρι. Στο κεφάλι φορά δύο καλύμματα, ένα είδος σκουφιού και ένα είδος κάπας, που καλύπτει το κεφάλι και φτάνει ως τα πόδια. Κρατά ένα μακρύ ραβδί και φορά καλτσες, αλλά δεν φορά παπούτσια, κάτι που πιθανόν μαρτυρά κακή οικονομική κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για το παπαδοπαίδι, το οποίο είναι ντυμένο με παρόμοιο τρόπο, είναι μικρό σε ηλικία (όχι πάνω από 10 ετών) και φιλά το χέρι του παπά. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της ιστορικής περιόδου της Τουρκοκρατίας, ειδικότερα κατά την περιγραφή της ελληνικής κοινωνίας στα χρόνια της δουλείας, αλλά και στα χρόνια που ακολούθησαν μετά την απελευθέρωση, μέχρι και τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αι. Επίσης ενδείκνυται για τη διδασκαλία της εξέλιξης της ενδυμασίας στην Ελλάδα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη κατά την περιγραφή της ελληνικής κοινωνίας επί τουρκοκρατίας ή και αργότερα, καθώς οι εθνικές ενδυμασίες άρχισαν να εγκαταλείπονται στις αρχές του 20ού αι. Η εικόνα βοηθά τους μαθητές να μπουν στο κλίμα της εποχής και να έρθουν σε επαφή με μια πτυχή του πολιτισμού της ελληνικής κοινωνίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κύρια σημεία που μπορούν να συζητηθούν είναι: α) η διαφορά στην ενδυμασία σε σχέση με σήμερα β) η ισχυρή θέση της θρησκείας στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων τότε και η εξασθένησή της στη σύγχρονη εποχή γ) η φτώχεια, που έπληττε ένα μεγάλο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE