The Acropolis, the Temple of Olympian Zeus and the hill of the Nymphs (Philopappos hill) from the east.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφική απεικόνιση της Ακρόπολης, του ναού του Ολυμπίου Διός και του λόφου του Φιλοπάππου, η οποία περιλαμβάνεται στο βιβλίο Reisinger Ernst., Griechenland Schilderungen deutscher Reisender In zweiter, veränderter Auflage herausgegeben. Mit 90 Bildtafeln, davon 62 nach Aufnahmen der Preussischen Messbildanstalt, Leipzig, Insel-Verlag, 1923. Aνήκει στη συλλογής της Ελληνικής Βιβλιοθήκης του Κοινωφελούς Ιδρύματος του Αλέξανδρου Ωνάσση. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να μελετήσουν οι μαθητές το αστικό, φυσικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον της πόλης των Αθηνών στην αρχαία εποχή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές καλούνται αρχικά να παρατηρήσουν και να περιγράψουν όλα όσα απεικονίζονται στη φωτογραφία. Στη συνέχεια, αφού χωριστούν σε ομάδες, μπορούν να αναζητήσουν πρόσθετες πληροφορίες α) για την Ακρόπολη β) για το ναό του Ολυμπίου Διός και γ) για τον λόφο του Φιλοπάππου. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός μοιράζει στις ομάδες φύλλα εργασίας τα οποία αφορούν τα δύο μνημεία και τον λόφο του Φιλοπάππου. Οι μαθητές, αφού συμπληρώσουν τα φύλλα εργασίας, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στους συμμαθητές τους. Η φωτογραφία μπορεί να λειτουργήσει και ως αφόρμηση, για να αντλήσουν οι μαθητές πληροφορίες για το κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό πλαίσιο της αρχαίας Αθήνας την εποχή της ακμής της. Επίσης, οι μαθητές καλούνται, στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας, να καταγράψουν τα αρχαία μνημεία της Αθήνας, να συλλέξουν εικόνες και πληροφορίες για αυτά και να δημιουργήσουν ένα αρχείο, το οποίο θα αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του τμήματός τους. Παράλληλα, η συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή, για να αντιμετωπιστεί ως στοιχείο κοινωνικής ή ιστορικής μαρτυρίας και να ερευνηθεί με βάση τις προθέσεις του φωτογράφου και το πλαίσιο παραγωγής της Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την τεχνική της φωτογραφίας και να αξιολογηθεί ως μέσο οπτικής επικοινωνίας. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να συζητήσει με τους μαθητές του για την ιστορία της τέχνης της φωτογραφίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE