Haseki Sultana.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα είναι το πορτρέτο μιας χασεκί σουλτάνας, δηλαδή παλλακίδας στο χαρέμι του σουλτάνου, η οποία είχε γεννήσει τον πρωτότοκο γιο του και διάδοχο. Στην εικόνα διακρίνεται και μια θεραπαινίδα, η οποία φροντίζει την κόμμωση της χασεκί σουλτάνας. Αξιοπρόσεκτη, επίσης, είναι η πλούσια διακόσμηση του χώρου, στην οποία ξεχωρίζουν τα χαλιά και οι κουρτίνες. Η εικόνα είναι έργο του Γαλλο-Φλαμανδού ζωγράφου Jean Baptiste Van Mour. Το 1669, ο μαρκήσιος de Ferriol, πρέσβης της Γαλλίας στην Κωνσταντινούπολη, είχε αναθέσει στον Jean Baptiste Van Mour να φτιάξει εκατό είδη πορτρέτων των κατοίκων της Ανατολής. Στη συνέχεια ο M. Le Hay έφτιαξε τα χαρακτικά και το 1714 εκδόθηκε το βιβλίο με τίτλο: «Recueil de cent estampes representant differentes nations du Levant» (Συλλογή εκατό χαρακτικών που απεικονίζουν διάφορες εθνότητες της Ανατολής).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση, για να διερευνήσουν οι μαθητές τη θέση της γυναίκας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, ειδικότερα τη θέση και τον ρόλο των γυναικών στου χαρέμι του σουλτάνου. Επιπρόσθετα, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν από το διήγημα του Γ. M. Bιζυηνού «Tο μόνον της ζωής του ταξίδιον», το απόσπασμα με τον τίτλο "Στο χαρέμι", το οποίο είναι αναρτημένο στο ψηφιακό σχολείο και να εντοπίσουν σε αυτό τα πραγματικά στοιχεία, σχετικά με τη θέση των γυναικών στο χαρέμι.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE