Fira port, Santorini
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια εικόνα του 1919, η οποία παρουσιάζει το λιμάνι των Φηρών στη Σαντορίνη. Βρίσκεται στο "φρύδι" της καλντέρας, ενώ ο οικισμός ή χώρα, είναι χτισμένος σε υψόμετρο περίπου 250 μέτρων, σχεδόν πάνω από το λιμάνι. Μπορούμε να διακρίνουμε το λιμάνι, με την ανάλογη υποδομή της εποχής και τα αντίστοιχα ιστιοφόρα μικρά και μεγάλα και μικρές ψαρόβαρκες, καθώς και ανθρώπους να κάθονται στις πέτρες, αγναντεύοντας τη θάλασσα, ενώ άλλοι περπατάνε στην προβλήτα του λιμανιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής, εκτός από τις βάρκες, είναι τα εμπορεύματα, τα βαρέλια κ.α., αλλά και τα μεταφορικά μέσα της εποχής τα συμπαθέστατα γαϊδουράκια. Στο κάτω μέρος της εικόνας είναι γραμμένο στα Γαλλικά, από αριστερά το «SANTORIN» δηλαδή Σαντορίνη και δεξιά «L'ECHELLE DE PHIRA» δηλαδή η σκάλα των Φηρών Τα Φηρά ιδρύθηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα, όταν οι κάτοικοι άρχισαν να εγκαταλείπουν την παλιά πρωτεύουσα του νησιού, το καστέλι του Σκάρου που βρισκόταν στην περιοχή του σημερινού Ημεροβιγλίου η οποία είχε υποστεί ζημιές από σεισμούς. Στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν η Σαντορίνη πέρασε στα χέρια των Τούρκων και οι κάτοικοι της έπαψαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με επιδρομές πειρατών, τα Φηρά έγιναν πρωτεύουσα του νησιού, καθώς είχαν πρόσβαση προς την θάλασσα, αντικαθιστώντας την τότε πρωτεύουσα, τον Πύργο Καλλίστης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας, ώστε να αντιληφθούν οι μαθητές τις αλλαγές που έγιναν στο οικιστικό περιβάλλον με το πέρασμα των χρόνων και να έρθουν σε επαφή με την Ιστορία του τόπου. Οι μαθητές με αφορμή της εικόνα θα ερευνήσουν το λιμάνι και θα ανακαλύψουν την οικονομική δραστηριότητα η οποία αναπτύχθηκε την συγκεκριμένη εποχή καθώς και τις ασχολίες των κατοίκων. Στη συνέχεια, θα μπορούσαν να εντοπίσουν σε ποιο σημείο της Ελλάδας και του νησιού αναφέρεται η εικόνα και πως είναι σήμερα το ίδιο λιμάνι, ώστε να αναδυθούν οι διαφορές στο πέρασμα των χρόνων. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας θα ανακαλύψουν οι μαθητές, για ποιο λόγο μεταφέρθηκε η Πρωτεύουσα στο λιμάνι του νησιού το οποίο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, από τις απομονωμένες αλλά ασφαλής ορεινές τοποθεσίες, την συγκεκριμένη εποχή και τους Ιστορικούς λόγους που συντελούν, ώστε κάθε φορά να γίνεται η κατάλληλη επιλογή ενός τόπου. Τέλος, θα μπορούσε να γίνει αναφορά στην μεγάλη και απότομη υψομετρική διαφορά του λιμανιού από την χώρα, που ανάγκασε τους ανθρώπου στην δημιουργία σκάλας για τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων με τα γαϊδούρια τα οποία υπάρχουν και σήμερα, παρά τους φιδίσιους δρόμους που δημιουργήθηκαν αργότερα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE