Lake Stymphalia in Corinthia
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα της λίμνης Στυμφαλίας από το λεύκωμα του Γερμανού Ernst Reisenger, το οποίο εκδόθηκε το 1923 και περιλαμβάνει φωτογραφίες, χαρακτικά και κείμενα λογίων που παρέχουν στον αναγνώστη τη δυνατότητα να περιηγηθεί στην Αττική, Αργολίδα, Μεσσηνία, Αρκαδία, Ήπειρο, Κόρινθο, Αίγινα, Ιόνια νησιά, Κυκλάδες και Άγιον Όρος. Αναδεικνύονται η έλλειψη ανθρώπινης επέμβασης, καθώς επίσης η ομορφιά και η γραφικότητα του τοπίου, γεγονός που επιτρέπει την αξιοποίηση της εικόνας στον σχεδιασμό δραστηριοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη διδασκαλία του κειμενικού είδους της περιγραφής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη διδασκαλία του κειμενικού είδους της περιγραφής. Οι μαθητές μπορούν, μέσω δραστηριοτήτων διερεύνησης της εικόνας, να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με την οργάνωση, το είδος και τον σκοπό των περιγραφικών κειμένων. Οργανωμένοι σε ολογομελείς ομάδες με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού αποκωδικοποιούν την εικόνα και καταγράφουν τα στοιχεία της. Στη συνέχεια σχεδιάζουν και συνθέτουν την περιγραφή της με βάση κατευθύνσεις που δίνονται από τον εκπαιδευτικό και αφορούν το είδος της περιγραφής, την οπτική γωνία, τη δομή (μετάβαση από το γενικό στα επιμέρους στοιχεία), τη γλώσσα και την επιλογή του υλικού. Οι ομάδες μαθητών παρουσιάζουν τα κείμενά τους και αιτιολογούν τις επιλογές τους στο διαδραστικό πίνακα ή με βιντεοπροβολέα. Αντιμετωπίζοντας το γράψιμο ως δυναμική διαδικασία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τους ζητήσει να αφαιρέσουν ή να προσθέσουν επίθετα, να μεταβάλουν τη δομή ή κάποιο άλλο στοιχείο του κειμένου και κατόπιν να συζητήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι αλλαγές αυτές επιδρούν στο κείμενο. Στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές εξάγουν τα συμπεράσματά τους καταγράφουν τα χαρακτηριστικά ενός περιγραφικού κειμένου. Ως επέκταση, μπορούν να τροποποιήσουν το κείμενό τους προκειμένου να ενταχθεί σε συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση (π.χ. περιγραφή του τοπίου σε ένα φίλο). Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί, επίσης, στο πλαίσιο του ίδιου μαθήματος να συγκριθεί με σύγχρονες εικόνες της περιοχής αναφορικά με την ανθρώπινη επέμβαση στο φυσικό τοπίο, με στόχο την παραγωγή πολυτροπικού κειμένου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE