Προτείνεται οι μαθητές να ακολουθήσουν ερευνητικές διαδικασίες, μελετώντας ιστορικές πηγές – πρωτογενείς και δευτερογενείς – τις οποίες μπορούν να εντοπίσουν στο διαδίκτυο. Στόχος αυτής της εργασίας θα είναι (α) να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Χαρίλαου Τρικούπη και την πολιτική του δράση, (β) να εντοπίσουν τους τομείς στους οποίους προσπάθησε ο Τρικούπης να οδηγήσει τη χώρα σε μια μορφή εξυγίανσης, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στην εφαρμογή του προγράμματός του, (γ) να μελετήσουν το ιδεολογικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής και να το συσχετίσουν με την χρεοκοπία του 1993 και (δ) να απαντήσουν στην ερώτηση: τις πταίει; Κατ’ αρχάς οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν στο διαδίκτυο βιογραφικά στοιχεία για τον Χαρίλαο Τρικούπη (π.χ. στην wikipedia.). Στην συνέχεια μπορούν να βρουν πλήθος πηγών που αναφέρονται στην δράση του ίδιου και των αντιπάλων του. Μεγάλο ενδιαφέρον θα είχε να μελετήσουν ιστορικές γελοιογραφίες της περιόδου διακυβέρνησης του Χαρίλαου Τρικούπη, αποσπάσματα από τον τύπο της εποχής κατά την οποία έγινε η πτώχευση επί Τρικούπη κ.λπ. Καλό είναι επίσης να ενημερωθούν για τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύεται σήμερα η ιστορική αυτή προσωπικότητα. Αυτό μπορεί να γίνει με σχετική διαδικτυακή αναζήτηση η οποία θα αποφέρει πλήθος ιστοσελίδων ειδησεογραφικού και ιστορικού περιεχομένου, όπου περιγράφονται ερμηνείες και εκτιμήσεις για τον συγκεκριμένο πολιτικό. Οι μαθητές, έχοντας συγκεντρώσει ικανό υλικό και πληροφορίες, θα κληθούν στην συνέχεια να το οργανώσουν είτε με την μορφή παρουσίασης (αξιοποιώντας το εικονογραφημένο υλικό των πηγών που βρήκαν), είτε με την μορφή άρθρου. Εναλλακτικά μπορούν να γράψουν ένα σύντομο κείμενο με μορφή καταγραφής αιτίων απαντώντας στο ερώτημα «τις πταίει;» όπου θα αναλύεται – εκτός των άλλων – και το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής.