Χαριλαος Τρικουπης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφική απεικόνιση του Χαρίλαου Τρικούπη (Ναύπλιο 11 Ιουλίου 1832 - Κάννες Γαλλίας 30 Μαρτίου 1896). Ο Τρικούπης υπήρξε Έλληνας διπλωμάτης, πολιτικός και Πρωθυπουργός. Κυριάρχησε στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας από το 1875 έως το 1894, παίρνοντας τη θέση του πρωθυπουργού επτά συνολικά φορές, ενώ κυβέρνησε τη χώρα για 10 περίπου χρόνια από τα 20 αυτής της περιόδου. Στην τελευταία του κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που είχε δημιουργήσει έναντι των ξένων δανειστών, με συνέπεια να επέλθει η πτώχευση της Ελλάδας. Ιστορική είναι η φράση του "δυστυχώς επτωχεύσαμεν", με την οποία ανακοίνωσε την πτώχευση αυτή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται οι μαθητές να ακολουθήσουν ερευνητικές διαδικασίες, μελετώντας ιστορικές πηγές – πρωτογενείς και δευτερογενείς – τις οποίες μπορούν να εντοπίσουν στο διαδίκτυο. Στόχος αυτής της εργασίας θα είναι (α) να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Χαρίλαου Τρικούπη και την πολιτική του δράση, (β) να εντοπίσουν τους τομείς στους οποίους προσπάθησε ο Τρικούπης να οδηγήσει τη χώρα σε μια μορφή εξυγίανσης, καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στην εφαρμογή του προγράμματός του, (γ) να μελετήσουν το ιδεολογικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής και να το συσχετίσουν με την χρεοκοπία του 1993 και (δ) να απαντήσουν στην ερώτηση: τις πταίει; Κατ’ αρχάς οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν στο διαδίκτυο βιογραφικά στοιχεία για τον Χαρίλαο Τρικούπη (π.χ. στην wikipedia.). Στην συνέχεια μπορούν να βρουν πλήθος πηγών που αναφέρονται στην δράση του ίδιου και των αντιπάλων του. Μεγάλο ενδιαφέρον θα είχε να μελετήσουν ιστορικές γελοιογραφίες της περιόδου διακυβέρνησης του Χαρίλαου Τρικούπη, αποσπάσματα από τον τύπο της εποχής κατά την οποία έγινε η πτώχευση επί Τρικούπη κ.λπ. Καλό είναι επίσης να ενημερωθούν για τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύεται σήμερα η ιστορική αυτή προσωπικότητα. Αυτό μπορεί να γίνει με σχετική διαδικτυακή αναζήτηση η οποία θα αποφέρει πλήθος ιστοσελίδων ειδησεογραφικού και ιστορικού περιεχομένου, όπου περιγράφονται ερμηνείες και εκτιμήσεις για τον συγκεκριμένο πολιτικό. Οι μαθητές, έχοντας συγκεντρώσει ικανό υλικό και πληροφορίες, θα κληθούν στην συνέχεια να το οργανώσουν είτε με την μορφή παρουσίασης (αξιοποιώντας το εικονογραφημένο υλικό των πηγών που βρήκαν), είτε με την μορφή άρθρου. Εναλλακτικά μπορούν να γράψουν ένα σύντομο κείμενο με μορφή καταγραφής αιτίων απαντώντας στο ερώτημα «τις πταίει;» όπου θα αναλύεται – εκτός των άλλων – και το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE