Το Μ.Α. μπορεί να αξιοποιηθεί σε διερευνητικού τύπου ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, με στόχο την κατανόηση της έννοιας του χώρου και της ερμηνείας συγκεκριμένων δράσεων του παρελθόντος με βάση το γεωγραφικό παράγοντα. Στο πλαίσιο της επίτευξης του διδακτικού στόχου της κατανόησης της κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης της Αθήνας του 5ου αιώνα, είναι απαραίτητο οι μαθητές να αντιληφθούν τον χώρο ως βασική διάσταση του ιστορικού παρελθόντος. Η διερεύνηση των στοιχείων του χάρτη και άλλων σχετικών εικονικών αναπαραστάσεων βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν εποπτεία του χώρου, να μελετήσουν στοιχεία όπως η τοποθεσία και να εξηγήσουν τον τρόπο που αυτά επέδρασαν στην δράση των ανθρώπων και στη λήψη της απόφασης να οικοδομηθούν τα δημόσια κτήρια στο συγκεκριμένο χώρο. Οργανωμένοι σε ομάδες ερευνούν τα παραπάνω σε επιλεγμένους ιστότοπους, συλλέγουν, επεξεργάζονται, συνθέτουν τις πληροφορίες και παράγουν πολυμεσική παρουσίαση με τα συμπεράσματά τους, η οποία σχολιάζεται στην ολομέλεια της τάξης. Μπορούν, κατόπιν, να κατασκευάσουν μακέτα ή και αφίσα με τα κτήρια αυτά.