Η εικόνα προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας (Ρωμαϊκή περίοδος) με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές την Τέχνη κάθε περιόδου ως έκφραση της ισχύουσας οικονομικής, πολιτικής και ιδεολογικής κατάστασης. Οργανωμένοι σε ομάδες, αναλαμβάνοντας το ρόλο του ιστορικού, καλούνται να επιλύσουν ένα πρόβλημα: «Παρατηρήστε τις εικόνες του αρχαίου θέατρου του Διονύσου και του Ωδείου του Ηρώδη του Αττικού της ρωμαϊκής περιόδου. Γιατί τα θέατρα αυτά παρουσιάζουν διαφορές στην αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση; Ερευνήστε τις περιόδους που οικοδομήθηκαν ως προς το πολίτευμα, την κοινωνική οργάνωση και την ιδεολογία και επιλύστε το πρόβλημα». Δίνονται συγκεκριμένες ιστοσελίδες, καθώς επίσης και οδηγίες ελεύθερης αναζήτησης με λέξεις κλειδιά. Η παρουσίαση των εργασιών των ομάδων πραγματοποιείται στην ολομέλεια της τάξης. Ακολουθούν διάλογος και εξαγωγή συμπερασμάτων. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες σχετικές πηγές και στη διδασκαλία της Εισαγωγής στη Δραματική Ποίηση (Αρχαία Ελληνική Γραμματεία) με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα αρχαία θέατρα που λειτουργούν σήμερα και να κατανοήσουν ότι πρόκειται για πολιτιστικούς χώρους συνδεδεμένους με το παρελθόν και την πολιτισμική μας κληρονομιά. Οι δραστηριότητες σχεδιάζονται έτσι ώστε οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες με διαφορετική αποστολή η κάθε μια, να διερευνήσουν στο διαδίκτυο την ιστορία του μνημείου, να συγκεντρώσουν στοιχεία για τα μεγάλα καλλιτεχνικά γεγονότα που έλαβαν χώρα σε αυτό από το 1953 έως σήμερα (αφίσες, προγράμματα, δημοσιεύσεις στον τύπο κ.α.), να συλλέξουν πληροφορίες για το θεσμό του φεστιβάλ Αθηνών και να συνθέσουν πολυμεσική παρουσίαση, η οποία θα παρουσιαστεί σε ημερίδα σε όλους τους μαθητές του σχολείου.