Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας. Η γκραβούρα μπορεί να λειτουργήσει ως υλικό, για να αναζητήσουν οι μαθητές αρχικά πληροφορίες για την Porta Maggiore, την κύρια Πύλη εισόδου στο Κάστρο της Χίου.Επίσης, ο εκπαιδευτικός, αφού χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες, μπορεί να τους διανείμει φύλλα εργασίας, τα οποία θα αφορούν την ιστορία του Κάστρου της Χίου και τα κτήρια που ανήκουν σε αυτό, όπως είναι το "Παλάτι του Ιουστινιάνι", το "κτήριο της Σκοτεινής Φυλακής", τη μεσαιωνική δεξαμενή του Κάστρου, την λεγόμενη "Κρύα Βρύση", τον "Κουλά", το "Καρνάγιο". Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες εικόνες του Κάστρου της Χίου και να τις προβάλλουν, με ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής παρουσίασης, στους συμμαθητές τους. Το συγκεκριμένο αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί και ως υλικό στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην ενότητα για την Περιγραφή. Οι μαθητές, αφού παρατηρήσουν την εικόνα, καλούνται σε ένα κείμενο να την περιγράψουν αναλυτικά. Επιπλέον, στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή, α) για να συλλέξουν πληροφορίες οι μαθητές για την τεχνική της γκραβούρας και β) για να ζωγραφίσουν όψεις του Κάστρου της Χίου.