Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στην Ιστορία. Οι μαθητές με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που προτείνει επιλεγμένη βιβλιογραφία και δικτυογραφία, διαβάζουν και πλοηγούνται με στόχο να γνωρίσουν, να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν τα γενικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης (μέτρο, αρμονία, κάλλος), να στοχαστούν αναφορικά με την επιλογή του θέματος (Κενταυρομαχία/μυθολογία) ως αλληγορία, να γνωρίσουν τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δημιούργησαν το μνημείο. Ειδικότερα αξιοποιώντας το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση μελετούν και παρουσιάζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γλυπτικής τέχνης του 5ου αιώνα π.Χ. Επομένως μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά και στην Αισθητική Αγωγή. Με την επισήμανση πως ο Παρθενώνας ως τμήμα του ευρύτερου μνημειακού συμπλέγματος έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ως αφόρμηση για να συζητήσουν και να εμβαθύνουν οι μαθητές στη σημασία της διαφύλαξης των αρχαίων μνημείων και να αναδείξουν τη σχέση της ελληνικής τέχνης με τον ελληνικό τόπο. Το αποτέλεσμα του προβληματισμού, τις γνώσεις που απόκτησε, αποτυπώνει κάθε μαθητής σε ένα άρθρο με τον τίτλο «Ο Παρθενώνας και ο τόπος μας ως πολιτισμός». Κατά συνέπεια το μαθησιακό αντικείμενο αξιοποιείται και στη Νεοελληνική Γλώσσα.