Parthenon, Centauromachy
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο περιλαμβάνει εικόνες από τις μετόπες της νότιας πλευράς του ναού του Παρθενώνα, με θέμα την Κενταυρομαχία. Κυριαρχούν μορφές ανδρών, γυναικών και Κενταύρων. Οι άνδρες παρασταίνονται όρθιοι και γυμνοί, εύρωστοι, με φαρδείς ώμους και στιβαρό μυϊκό σύστημα, κινούνται ανάμεσα στην αίσθηση του λεπτού και του στιβαρού, αναδεικνύοντας την αντίληψη του ιδανικού του κάλλους. Οι γυναίκες παρασταίνονται με λεπτούς χιτώνες που αναδεικνύουν την ομορφιά, το παράστημα και τη θηλυκότητά τους. Τόσο οι μορφές των ανδρών όσο και των γυναικών αναδεικνύουν το μέτρο του ανθρωπίνου σώματος, τον ιδανικό τύπο σώματος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στην Ιστορία. Οι μαθητές με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που προτείνει επιλεγμένη βιβλιογραφία και δικτυογραφία, διαβάζουν και πλοηγούνται με στόχο να γνωρίσουν, να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν τα γενικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης (μέτρο, αρμονία, κάλλος), να στοχαστούν αναφορικά με την επιλογή του θέματος (Κενταυρομαχία/μυθολογία) ως αλληγορία, να γνωρίσουν τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δημιούργησαν το μνημείο. Ειδικότερα αξιοποιώντας το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση μελετούν και παρουσιάζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γλυπτικής τέχνης του 5ου αιώνα π.Χ. Επομένως μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά και στην Αισθητική Αγωγή. Με την επισήμανση πως ο Παρθενώνας ως τμήμα του ευρύτερου μνημειακού συμπλέγματος έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ως αφόρμηση για να συζητήσουν και να εμβαθύνουν οι μαθητές στη σημασία της διαφύλαξης των αρχαίων μνημείων και να αναδείξουν τη σχέση της ελληνικής τέχνης με τον ελληνικό τόπο. Το αποτέλεσμα του προβληματισμού, τις γνώσεις που απόκτησε, αποτυπώνει κάθε μαθητής σε ένα άρθρο με τον τίτλο «Ο Παρθενώνας και ο τόπος μας ως πολιτισμός». Κατά συνέπεια το μαθησιακό αντικείμενο αξιοποιείται και στη Νεοελληνική Γλώσσα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE