Greece rebelling
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο βιβλίο του Γάλλου ιστορικού και δημοσιογράφου Ρενέ Πυώ (René Puaux, 1878-1936) “Grèce, Terre aimée des Dieux” (Ελλάδα, Γη αγαπημένη των θεών), που εκδόθηκε στο Παρίσι το 1932, περιγράφεται το έβδομο ταξίδι του στην Ελλάδα το 1930, στη συμπλήρωση της εκατονταετίας από τη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Εκεί περιλαμβάνεται και η συγκεκριμένη αλληγορική παράσταση. Σύμφωνα με τη, γραμμένη στα γαλλικά, λεζάντα της αποτυπώνει την Ελλάδα η οποία εμπνέεται από το πνεύμα της ελευθερίας και εξεγείρεται σπάζοντας τα δεσμά της, ενώ οι δυνάστες της κατακεραυνώνονται. Η Ελλάδα προσωποποιείται και απεικονίζεται ως νεαρή γυναίκα με αρχαιόπρεπη ενδυμασία που, με σπασμένες τις αλυσίδες της, απευθύνεται προς την, επίσης προσωποποιημένη, ελευθερία. Η τελευταία κρατά λάβαρο με επιγραφή στα γαλλικά με το οποίο προτρέπει τους Έλληνες να αφυπνιστούν. Οι καταπιεστές της Ελλάδας, Τούρκοι, κείτονται νεκροί στο έδαφος, κεραυνοβολημένοι, μαζί με τα άλογά τους. Ο ουρανός φαίνεται ανταριασμένος, ενώ η όλη σκηνή εκτυλίσσεται σε αρχαιοπρεπές περιβάλλον όπου δεσπόζει ένα άγαλμα της Αθηνάς πάνω σε βάθρο με την κουκουβάγια. Μπροστά του υπάρχουν σκόρπια αρχιτεκτονικά μέλη, μια λύρα, τεκτονικά εργαλεία και πάπυροι με τα ονόματα Ελλήνων ποιητών. Στην ασπίδα του αγάλματος, καταγράφονται φημισμένοι αρχαίοι Έλληνες ήρωες (Λεωνίδας, Μιλτιάδης, Θεμιστοκλής, Αλκιβιάδης, Περικλής και Κίμων). Στο βάθος δεξιά διακρίνεται, επίσης, ένας δωρικός ναός. Στις τέσσερις γωνίες της παράστασης υπάρχουν, τέλος, εγγεγραμμένες σε τριγωνικά πλαίσια, οι λέξεις Θρησκεία, Πατρίδα, Δόξα, Ευημερία στη γαλλική γλώσσα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αλληγορική παράσταση της εικόνας αισθητοποιεί ποικίλες ιδέες, νοήματα και συμβολισμούς τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, αλλά και με διαθεματική λογική. Πρόκειται, στην ουσία, για ένα πολυτροπικό κείμενο, αφού αποτελείται τόσο από εικόνες, όσο και από λεκτικά μέρη, ενώ μπορεί να θεωρηθεί πως υπονοούνται, από τους κεραυνούς και τη σάλπιγγα, ακόμα και ήχοι. Προτείνεται οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, να αντιμετωπίσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως κειμενικό είδος. Να αποδομήσουν τα μέρη του και να επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα που μεταφέρει τόσο στο λεκτικό μέρος, όσο και με τους εικονοποιημένους συμβολισμούς. Η παραπάνω αποδόμηση μπορεί, εξάλλου, να καλλιεργήσει δεξιότητες που σχετίζονται με ποικίλους γραμματισμούς, από τον οπτικό μέχρι τον γλωσσικό και τον ιστορικό. Αποκαλύπτει, έτσι, στους/στις μαθητές/τριες τον τρόπο κριτικής προσέγγισης και ανάγνωσης των εικόνων, οι οποίες αποτελούν, άλλωστε, συστατικό στοιχείο και της σύγχρονης επικοινωνίας. Προσφέρεται, επίσης, η δυνατότητα μετατροπής του συγκεκριμένου κειμενικού είδους σε άλλα αφού οι ιδέες και τα νοήματα που μεταφέρει μπορεί να εκφραστούν και μέσα από άλλου είδους κείμενα, γραπτά, προφορικά ή ψηφιακά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Other OtherOther
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE