The bridge of Galata
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο C. Biseo εικονογράφησε το βιβλίο του Ιταλού, συγγραφέα και δημοσιογράφου, Εdmondo De Amicis (1846-1908), όπου περιγράφει το ταξίδι του στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί προέρχεται και η συγκεκριμένη αποτύπωση της γέφυρας του Γαλατά στον Κεράτιο κόλπο. Πρόκειται, προφανώς, για απεικόνιση της τρίτης γέφυρας που ολοκληρώθηκε το 1875, επί σουλτάνου Αβδούλ Αζίζ (1861 – 1876), καθώς το οκταήμερο ταξίδι του De Amicis στην Πόλη έγινε εκείνη τη χρονιά. Αυτή η γέφυρα, η οποία βρισκόταν σε χρήση μέχρι το 1912, όταν και αντικαταστάθηκε από πιο σύγχρονη, ήταν ξύλινη, με μήκος 480 μέτρα και πλάτος 14 μέτρα και εδραζόταν επάνω σε 24 πλωτήρες. Στην εικόνα, που είναι δοσμένη από την οπτική γωνία του Γαλατά, άνδρες, γυναίκες και παιδιά με τις ενδυμασίες τους, μαζί με τις άμαξες, τα πρόβατα και τα σκυλιά που τους συνοδεύουν, κινούνται ή παρακολουθούν την κίνηση επάνω στη γέφυρα, όπου παρατηρείται συνωστισμός. Στην απέναντι ακτή δεσπόζει το Γενί τζαμί, ενώ καμινάδες ατμόπλοιων και ιστία πλοίων συμπληρώνουν αυτήν την τόσο σιωπηλή, στην πραγματικότητα, αλλά και, ταυτόχρονα, τόσο πολύβουη, στην αίσθηση, εικόνα, η οποία απηχεί, τελικά, τον παλμό της Κωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο κυριολεκτικά - για την ανάδειξη της γέφυρας του Γαλατά ως σημαντικού, γεωγραφικού και ιστορικού τοπόσημου της Κωνσταντινούπολης - όσο και μεταφορικά για την επισήμανση της συμβολικής σημασίας της γέφυρας ως μέσου ένωσης όχι μόνο δυο περιοχών, αλλά και δυο διαφορετικών κόσμων. Ο Γαλατάς ήταν, άλλωστε, κατά τον 19ο αιώνα η συνοικία των Ευρωπαίων και των πλουσίων κατοίκων της Πόλης σε σχέση με τις περιοχές που βρίσκονταν στην απέναντι ακτή. Προτείνεται οι μαθητές/τριες να εργαστούν σε ομάδες και να διερευνήσουν τόσο την ιστορική όσο και τη συμβολική διάσταση της γέφυρας του Γαλατά, εντρυφώντας στα χαρακτηριστικά της πολυπολιτισμικής κοινωνίας της Κωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα. Αφετηρία μπορεί να είναι η ίδια η εικόνα και η αποδόμηση όλων όσων απεικονίζονται σε αυτήν. Οι άνθρωποι, τα ζώα, τα χερσαία και θαλάσσια μέσα μεταφοράς και το Γενί τζαμί συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας εναργούς εικόνας για την Πολίτικη καθημερινότητα. Θα ήταν χρήσιμο να αξιοποιηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση φωτογραφίες ή βίντεο που θα εντοπίσουν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες στο διαδίκτυο, βιβλία όπως αυτό του Ολλανδού Μακ Χέϊρτ, "Στη Γέφυρα του Γαλατά. Η Κωνσταντινούπολη του χθες και του σήμερα" ή του Αλέξανδρου Μασσαβέτα, "Κωνσταντινούπολη. Η πόλη των απόντων" και, τέλος, οι διαδικτυακές εφαρμογές Google Maps και Google Earth όπου μπορεί να εντοπιστεί η γέφυρα και να γίνει κατόπτευση και περιήγηση στους σχετικούς με την εικόνα χώρους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Technology - Communication - Science Technology - Communication - ScienceTechnology - Communication - Science
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE