Προτείνεται οι μαθητές να διαβάσουν το συγκεκριμένο δημοσίευμα του περιοδικού «Μη χάνεσαι» και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού να ξεκινήσουν συζήτηση σχετικά με το πρόβλημα που τίθεται από τον ανώνυμο συντάκτη. Στην συνέχεια μπορούν να διερευνήσουν την ιστορική εποχή, τα πρόσωπα και τους τόπους που αναφέρονται στο δημοσίευμα, ώστε να τοποθετήσουν τα γεγονότα στον τόπο και τον χρόνο και να συνειδητοποιήσουν ότι οι μετανάστες είναι αποδέκτες αρνητικής αντιμετώπισης ακόμη και από ομοεθνείς τους, οι οποίοι θεωρούν ότι απειλούνται από την παρουσία τους. Στην συνέχεια είναι καλό να αξιοποιηθούν περισσότερο σύγχρονες πηγές σχετικά με το μεταναστευτικό ζήτημα όπως λ.χ. κείμενα από τις ιστοσελίδες της Διεθνούς Αμνηστίας και της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., σχετικά με το θέμα των προσφύγων και μεταναστών ή άρθρα από διάφορες εφημερίδες. Πολύ χρήσιμα επίσης είναι αποσπάσματα από τηλεοπτικές εκπομπές (λ.χ. Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα «Οι Βρωμοέλληνες») με στόχο να εμβαθύνουν στο υπό εξέταση θέμα και να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της θυματοποίησης λαών και ατόμων. Τέλος, θα μπορούσαν αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν με τις προηγούμενες διδακτικές δραστηριότητες, να γράψουν ένα άρθρο διαμαρτυρίας σε σχολική εφημερίδα (υποθέτοντας ότι εκπροσωπούν μετανάστες που παλεύουν για τα δικαιώματα τους στη χώρα υποδοχής). Εναλλακτικά μπορούν να δραματοποιήσουν μια συνέντευξη ενός μετανάστη σε έναν δημοσιογράφο, όπου θα γίνεται αναφορά στις δυσκολίες και στα διλήμματα που βιώνουν οι μετανάστες, εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στις χώρες υποδοχής.