Η αξιοποίηση του τοπογραφικού σχεδιαγράμματος με δραστηριότητες συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης για τη διδασκαλία στην Ιστορία θεμάτων αναφορικά με την Ακρόπολη των Αθηνών (ιστορία, περιβάλλον, μνημεία) συντείνει στην κατανόηση της σχέσης φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, της πολεοδομικής οργάνωσης της Ακρόπολης, του ρόλου του φυσικού περιβάλλοντος στην επιλογή της θέσης της, της ανάγκης ορθολογικής διαχείρισης του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) και αναδεικνύει την Αρχιτεκτονική τέχνη των μνημείων. Η κατανόηση της σχέσης φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος δίνει τη δυνατότητα της διαθεματικής προσέγγισης των αρχαίων μνημείων με εμπλεκόμενα πεδία την Ιστορία και τη Νεοελληνική γλώσσα,προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σχέση της Φύσης (περιβάλλον) με τον άνθρωπο και πως αυτή η σχέση αποτυπώνεται με την πολιτισμική καλλιέργεια και την πολιτική συγκρότηση. Μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί και στην Αισθητική Αγωγή, στην ενότητα της Αρχιτεκτονικής και με δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης σε συνδυασμό με την ανάκληση ιστορικών γνώσεων, να αναδείξει την Αρχιτεκτονική τέχνη των κλασικών χρόνων.