Woman reading
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα μέσα από ένα παιχνίδι φωτός και σκιάς απεικονίζει μια νεαρή γυναίκα με πλούσια κόμη, που καθισμένη χαλαρά σε έναν καναπέ στο σαλόνι του σπιτιού (της;) δείχνει απορροφημένη από το διάβασμα του βιβλίου που κρατά. Γύρω της διακρίνονται διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης από το εσωτερικό της οικίας, ανάμεσά τους και ένα έγχορδο μουσικό όργανο (πιθανόν ταμπουράς ή τούρκικο σάζι) αφημένο ανέμελα στο πάτωμα. Το φως του ήλιου φωτίζει τον χώρο διαπερνώντας το καφασωτό παράθυρο. Στην είσοδο διακρίνεται μια παρέα τριών ανδρών, που συζητούν καθισμένοι κατάχαμα. Ο ένας από αυτούς στρέφει το πρόσωπό του προς το εσωτερικό και προς τη γυναίκα. Η εικόνα δημοσιεύτηκε στο βιβλίο του Guer Jean Antoine "Moeurs et Usages des Turcs, leur Religion, leur Gouvernement Civil, Militaire, et Politique..., Ouvrage enrichie de Figures, en tailles Douces", τ. Ι-ΙΙ, Παρίσι, chez Coustelier το 1746-1747. Ο Jean Antoine Guer δεν ταξίδεψε στην Ανατολή και συνέταξε το έργο αυτό δανειζόμενος κείμενα, πληροφορίες και εν μέρει θέματα εικονογράφησης από έργα άλλων. Δεν επεκτείνεται σε θέματα που αφορούν τις άλλες πληθυσμιακές μειονότητες (χριστιανοί, Άραβες κ.λπ.) εκτός από τους Οθωμανούς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μαθημα της Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες παρατηρούν την εικόνα και προσπαθούν να αφηγηθούν ό,τι απεικονίζει. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα τα παιδιά του δημοτικού με ερωτήσεις, όπως: Σε ποια ιστορική περίοδο αναφέρεται; Σε ποια πληθυσμιακή ομάδα ανήκουν οι εικονιζόμενοι; Πώς το καταλάβατε; Πρόκειται για λαϊκή γυναίκα ή αρχοντικής οικογένειας; Υπάρχουν στοιχεία στην εικόνα που ενισχύουν την άποψή σας; Ποιοι ήχοι ακούγονται; Στη συνέχεια οι μαθητικές ομάδες αναλαμβάνουν να συνεχίσουν την ιστορία (τι γίνεται μετά;) και να την αφηγηθούν στην τάξη. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής μπορούν να δραματοποιήσουν ολόκληρες ή σκηνές από τις αφηγήσεις τους, ενώ στα Εικαστικά η εικόνα προσφέρεται για τη μελέτη του φωτός. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να εντοπίσουν τον ήλιο ως φωτεινή πηγή και να σκεφθούν πώς μπορεί να αλλάξει η εικόνα καθώς ο ήλιος θα ολοκληρώνει τη διαδρομή του. Τέλος η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκπόνηση σχεδίου εργασίας με θέμα την εκπαίδευση των γυναικών διαμέσου των αιώνων μέχρι και σήμερα. Πέρα από τα στοιχεία που θα συλλέξουν τα παιδιά στόχος θα είναι να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ισότητας των δύο φύλων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Αναπαραγωγή μέσω εκτυπωτή ή φωτοτυπικού της εικόνας και διανομή της στις μαθητικές ομάδες.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6281
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Activities ActivitiesActivities
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE