Εσωτερικο οθωμανικης κατοικιας στο Φαναρι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχεδιαστική αναπαράσταση του W.H. Bartlett (1838) του εσωτερικού οθωμανικής οικίας στη συνοικία του Φαναρίου της Κωνσταντινούπολης. Διακρίνονται οι μεγάλοι, ανοιχτοί, χώροι, οι βαριές κουρτίνες, το πολυτελές τζάκι, η περίτεχνα διακοσμημένη οροφή και οι ανάγλυφες παραστάσεις στους τοίχους. Η οικία φαίνεται πως ανήκε σε σημαντικό πρόσωπο της οθωμανικής ελίτ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ζωγραφική αναπαράσταση προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν την εικόνα, καλούνται να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά δομικά στοιχεία της οθωμανικής κατοικίας και να καταλήξουν σε υποθέσεις σχετικά με τους ιδιοκτήτες. Θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την τοποθεσία που είναι χτισμένη η οικία (Φανάρι, Κωνσταντινούπολη) αλλά και το έτος της πηγής τεκμηρίωσης (αρχές του 19ου αι. μ.Χ.). Σε ένα βαθύτερο επίπεδο διερεύνησης θα μπορούσαν να συγκρίνουν την αναπαράσταση με μια τυπική οθωμανική οικία της ίδιας χρονολογικής περιόδου. Έτσι θα ήταν δυνατόν να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με την κοινωνική διαστρωμάτωση της οθωμανικής κοινωνίας της εποχής αυτής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE