Map of the Ottoman empire in 1916
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για έναν χάρτη που αποτυπώνει την έκταση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας το 1916. Δημοσιεύεται σε βιβλίο που εκδόθηκε το 1919 και βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη. Αποτελεί ιστορική πηγή για τη μελέτη της οθωμανικής και της νεότερης ελληνικής ιστορίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διδακτικός σκοπός τoυ μαθησιακού αντικειμένου είναι ο γεωγραφικός εντοπισμός της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σε όλη της την έκταση, λίγα χρόνια πριν την ανατροπή τους με τη Συνθήκη της Λοζάνης και το τέλος του Μικρασιατικού Πολέμου (1919-1923). Συνακόλουθα, η κριτική ανάδειξη των κοινωνικών και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων της αυτοκρατορίας με την παρουσία μη μουσουλμανικών πληθυσμών. Συνεπώς, μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά (οπτικός γραμματισμός) σε εισαγωγικές και μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, προκειμένου όχι μόνο να γίνει αισθητή η έκταση της αυτοκρατορίας αλλά, ταυτόχρονα, να εντοπιστεί στα εδάφη της η παρουσία χριστιανικών πληθυσμών, πριν τις οριστικές συνοριακές αλλαγές και τους μαζικούς εκτοπισμούς Ελλήνων Ποντίων και Αρμενίων. Η αξιοποίησή του οφείλει να προσαρμόζεται στο αντίστοιχο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Δημοτικό, Γυμνάσιο ή Λύκειο. Η διδακτική μέθοδος-προσέγγιση μπορεί να είναι συνεργατική και διερευνητική. Επίσης, δύναται να υλοποιηθεί και διαθεματικά, με εμπλεκόμενο πεδίο τη Νεοελληνική Λογοτεχνία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE