Διδακτικός σκοπός τoυ μαθησιακού αντικειμένου είναι ο γεωγραφικός εντοπισμός της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σε όλη της την έκταση, λίγα χρόνια πριν την ανατροπή τους με τη Συνθήκη της Λοζάνης και το τέλος του Μικρασιατικού Πολέμου (1919-1923). Συνακόλουθα, η κριτική ανάδειξη των κοινωνικών και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων της αυτοκρατορίας με την παρουσία μη μουσουλμανικών πληθυσμών. Συνεπώς, μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά (οπτικός γραμματισμός) σε εισαγωγικές και μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, προκειμένου όχι μόνο να γίνει αισθητή η έκταση της αυτοκρατορίας αλλά, ταυτόχρονα, να εντοπιστεί στα εδάφη της η παρουσία χριστιανικών πληθυσμών, πριν τις οριστικές συνοριακές αλλαγές και τους μαζικούς εκτοπισμούς Ελλήνων Ποντίων και Αρμενίων. Η αξιοποίησή του οφείλει να προσαρμόζεται στο αντίστοιχο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Δημοτικό, Γυμνάσιο ή Λύκειο. Η διδακτική μέθοδος-προσέγγιση μπορεί να είναι συνεργατική και διερευνητική. Επίσης, δύναται να υλοποιηθεί και διαθεματικά, με εμπλεκόμενο πεδίο τη Νεοελληνική Λογοτεχνία.