Κανελλος Στεφανος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα αποτελεί προσωπογραφία του λόγιου και αγωνιστή Στέφανου Κανέλλου (1792-1823). Προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Νεοελληνική Εικονιστική Προσωπογραφία" του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Πρόκειται για ξυλογραφία που απεικονίζει τον Κανέλλο με επίσημη ενδυμασία, όπου κυριαρχούν τα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά. Σπούδασε φυσικές επιστήμες, ιατρική και φιλοσοφία, υπήρξε συγγραφέας πολλών επιστημονικών και φιλολογικών εργασιών και διετέλεσε συνεργάτης του φιλολογικού περιοδικού "Ερμής ο Λόγιος". Στο Παρίσι γνωρίστηκε με τον Αδαμάντιο Κοραή, ενώ δίδαξε, κατόπιν πρόσκλησης, στο Βουκουρέστι, στο εκεί Λύκειο. Μέλος της Φιλικής Εταιρείας, πήρε μέρος στην επανάσταση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και μετά τη συντριβή του Υψηλάντη κατέφυγε στη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου συνέχισε την πατριωτική δράση του. Ασχολήθηκε με την άσκηση της ιατρικής και τη διδασκαλία, ενώ συμμετείχε και στην Ελληνική Επανάσταση σε οργανωτικό, πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο. Έγραψε θούριους που έγιναν δημοφιλή εμβατήρια και συνεργάστηκε στη σύνταξη νομοθετημάτων. Σε επιστολές του προς τον γερμανό φιλέλληνα Carl Iken εμπεριέχεται και αναφορά στο «κρυφό σχολειό».

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει εποπτικό υλικό για να παρατηρήσουν και να περιγράψουν οι μαθητές την ενδυμασία του Κανέλλου σε συνδυασμό με τις ενδυμασίες άλλων λογίων της προεπαναστατικής εποχής. Προτείνεται να αξιοποιηθεί, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να οργανώσει μία έρευνα για να προσεγγίσουν οι μαθητές την ύπαρξη του "κρυφού σχολειού", να αναζητήσουν τις μαρτυρίες για την κρυφή διδασκαλία, να εντοπίσουν τις αντιτιθέμενες απόψεις των ιστορικών, να επισημάνουν τις λαογραφικές αναφορές, να διακρίνουν τα επιχειρήματα των δύο πλευρών, να αναφερθούν στην εκπαίδευση κατά την οθωμανική περίοδο και να δημιουργήσουν συμβατικούς ή ψηφιακούς πόρους με τα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν βιογραφικά και εργογραφικά στοιχεία για τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, να μελετήσουν έργα του Κοραή και του Ρήγα και να αναφερθούν στη συμβολή της παιδείας στην Ελληνική Επανάσταση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Age of Enlightenment Age of EnlightenmentAge of Enlightenment
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE