Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο απεικονίζει έναν γραφέα, οι μαθητές επιδιώκεται: 1. Να περιγράψουν το μαθησιακό αντικείμενο, εστιάζοντας ως προς τα εξής σημεία: στη στάση και στο ύφος του γραφέα, στις γυναίκες που τον περιστοιχίζουν και για ποιο λόγο ενδεχομένως, στα λοιπά πρόσωπα, στην ενδυμασία των προσώπων που εικονίζονται. 2. Να αναζητήσουν πληροφορίες για το έργο του γραφέα ανά τους αιώνες (π.χ. αιγύπτιοι γραφείς, βυζαντινοί γραφείς). 3. Με το δεδομένο ότι οι γραφείς ήταν άντρες, να αναφερθούν στις επιπτώσεις που εικάζουν ότι θα είχε στη ζωή των γυναικών, ειδικότερα στις προσωπικές τους σχέσεις (δεν θα μπορούσαν π.χ. να στείλουν γραπτό μήνυμα σε … αγαπημένο και μάλιστα «κρυφό»), η αδυναμία τους να επικοινωνήσουν με τον γραπτό λόγο. 4. Να αναφερθούν: ι) στην ιστορική εξέλιξη της γραφής, δηλαδή στα συστήματα γραφής (εικονογραφικό, ιδεογραφικό, συλλαβικό, αλφαβητικό) στα είδη της γραφής (π.χ. βραχογραφίες, ιερογλυφική, σφηνοειδής, γραμμική, συλλαβική, αλφαβητική), στους λαούς που τα χρησιμοποίησαν και στους επιστήμονες, οι οποίοι τα αποκρυπτογράφησαν, ιι) στα υλικά της γραφής (αγγεία, όστρακα, πάπυρος, περγαμηνή, χαρτί), ιιι) στα όργανα της γραφής (μεταλλικές πλάκες, πέτρες, κάλαμος, μελανοδοχείο, κονδύλιον, μελάνι), ιv) στη φορά της γραφής (π.χ. από τα αριστερά στα δεξιά ή αντίστροφα, βουστροφηδόν), v) στη μικρογράμματη και μεγαλογράμματη γραφή και στο τονικό σύστημα. Το υλικό που θα συγκεντρώσουν μπορούν να το εμπλουτίσουν και με σχετικές εικόνες. 5. Να εξετάσουν σύγχρονα συστήματα γραφής (π.χ. το σύστημα γραφής της βυζαντινής μουσικής, της δυτικής μουσικής γραφής, τον κώδικα Μπράιγ, τα greeklish, ως υβριδική γλώσσα του Διαδικτύου). 6. Να επιλέξουν μία γραφή (π.χ. ιερογλυφική, γραμμική, αρχαία ελληνική) και να γράψουν το όνομά τους.