Το σχέδιο προσφέρεται για διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας σε δραστηριότητα ιστορικού γραμματισμού στην οποία οι μαθητές μελετούν την εικόνα ως οπτική πηγή μόνη ή και σε συνδυασμό με ανάλογες εικόνες της ίδια περιόδου προκειμένου να διερευνήσουν θέματα σχετικά με την πολυπολισμικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τις διάφορες εθνοτικές ομάδες που την συγκροτούσαν. Στο ίδιο μάθημα και με αφορμή την νομαδική ζωή των τσιγγάνων ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές να διερευνήσουν την ιστορία των μετακινήσεων είτε των τσιγγάνων είτε και άλλων νομαδικών λαών.
Δεδομένου ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας ζουν Ρομά, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη εικόνα σε συνδυασμό με άλλες στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Αγωγής προκειμένου να παροτρύνει τους μαθητές του να μελετήσουν τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής των σύγχρονων Ελλήνων Ρομά, ώστε να άρουν τα τυχόν στερεότυπα και τις κοινωνικές προκαταλήψεις τους.
Επιπλέον, το σχέδιο προσφέρεται μαζί και με άλλα της ίδιας κατηγορίας και προέλευσης να αξιοποιηθεί διδακτικά στο πλαίσιο δραστηριότητας παραγωγής προφορικού ή γραπτού λόγου σχετικά με τους παράγοντες και τα πρότυπα που διαμορφώνουν τη μόδα και την ενδυμασία σε κάθε εποχή και κοινωνία. Δεδομένου μάλιστα ότι στην πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική Οθωμανική Αυτοκρατορία οι ενδυματολογικοί τύποι φανέρωναν οικονομική, κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, ακόμη και θρησκευτική πίστη, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο δραστηριότητας στην οποία οι μαθητές συγκρίνουν ενδυμασίες διαφόρων εθνοτήτων ή θρησκευμάτων, ώστε να διαπιστώσουν ομοιότητες και διαφορές και να συσχετίσουν την ενδυμασία με τις κοινωνικοοικονομικές διαφορές μεταξύ των ανθρώπων στο παρελθόν αλλά και σήμερα.
Τέλος, στο μάθημα των Εικαστικών ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές σε δραστηριότητα οπτικού γραμματισμού, προκειμένου να μελετήσουν και να σχολιάσουν την τεχνική της φωτοσκίασης κατά την αναπαράσταση ανθρώπινων τύπων και σκηνών της καθημερινότητας αλλά και να επιχειρήσουν τη δημιουργία δικού τους σχεδίου.