Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ναος του Απολλωνα
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία του 1919 των Ελβετών περιηγητών και φωτογράφων Daniel Baud-Bovy (1870-1958) και Fred Boissonnas (1858 - 1946) στην οποία απεικονίζεται ο ναός του Απόλλωνα στη Γόρτυνα της Κρήτης. Η Γόρτυνα είναι μία από τις σημαντικότερες πόλεις της Κρήτης, με αδιάκοπη ιστορία 6.000 χρόνων και ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα. Ο ναός του Πύθειου Απόλλωνα ήταν το σημαντικότερο ιερό της Γόρτυνας κατά τα Ελληνιστικά Χρόνια από τον 7ο αιώνα π.Χ. κι έχει κολόνες δωρικού ρυθμού. Ανάμεσα στις κολόνες υπάρχουν πέτρινες επιγραφές που δείχνουν τις διαπραγματεύσεις των κρητικών πόλεων με τον Εφμένη της Περγάμου (2ος αιώνας π.Χ.). Ο ναός μετατράπηκε αργότερα (5ος αιώνας μ.Χ.) σε τρίκλιτη χριστιανική βασιλική και αποτελούσε θρησκευτικό κέντρο μέχρι την κατασκευή του Αγίου Τίτου. Οι κορινθιακού ρυθμού κολόνες της βασιλικής είναι ακόμα ορατές.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορία της Γόρτυνας, να εξοικειωθούν με τον αρχαιολογικό της χώρο, να συνειδητοποιήσουν την σημασία του ιστορικού και του γεωγραφικού παράγοντα για τη διαμόρφωση της εξέλιξης της ευρύτερης περιοχής της Κρήτης και μέσα από τη γνώση του παρελθόντος του νησιού να κατανοήσουν το παρόν του. Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για το Ναό του Απόλλωνα στη Γόρτυνα και γενικά για τους αρχαίους ναούς που ήταν αφιερωμένοι σε Θεούς του Ολύμπου όπως το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, το Ναό της Αθηνάς στους Δελφούς και στη Ρόδο, το Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς και στην Κόρινθο, το Ναό του Δία στην Ολυμπία, το Ναό του Ερμή στη Δήλο, κ.ά., να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική τους και να μελετήσουν τους τρόπους με τους οποίους τελούνταν οι γιορτές προς τιμήν των Θεών, ώστε να εξοικειωθούν με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να εκτιμήσουν την αξία του. Τέλος οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν την αρχιτεκτονική των αρχαίων ναών με αυτή των χριστιανικών ναών και να βρουν ομοιότητες και διαφορές.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6376

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator