Σημειωματα κρατουμενων στον τοιχο του γερμανικου κρατητηριου της οδου Μερλιν.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου που απεικονίζει σημειώματα κρατουμένων στον τοίχο του γερμανικού κρατητηρίου της οδού Μέρλιν 6 Κατά την διάρκεια της Κατοχής, την περίοδο 1941-1944, σε αυτό το οικόπεδο ήταν η έδρα της περιβόητης Γκεστάπο (συντομογραφία του Geheime Staatspolizei, «μυστική κρατική αστυνομία») λεγόταν η κρατική μυστική αστυνομία της ναζιστικής Γερμανίας), και όπως έμεινε γνωστή η φοβερή «Κομαντατούρ». Στην οδό Μέρλιν βασανίστηκαν χιλιάδες Έλληνες πατριώτες, μεταξύ αυτών και ο γνωστός συνθέτης Μάρκος Βαμβακάρης, του οποίου η μαρτυρία αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα της κτηνωδίας που συντελέστηκε κατά του ελληνικού λαού από τα στρατεύματα κατοχής της Ναζιστικής Γερμανίας. Στο «κολαστήριο» λοιπόν, της οδού Μέρλιν οδηγούνταν οι συλληφθέντες από τα δολοφονικά τάγματα των SS όπου και γινόταν η ανάκριση και τα βασανιστήρια, πριν οδηγηθούν είτε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Χαϊδάρι, ή στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής για άμεση εκτέλεση. Στην Κομαντατούρ σημειώθηκαν και επιτόπου εκτελέσεις που υπολογίζονται γύρω στις 300.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί: • Να υλοποιήσουν οι μαθητές ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες σύμφωνα με τις οποίες μπορούν να ανατρέξουν σε ιστορικές πηγές και να αντλήσουν αντίστοιχο υλικό που να αποτυπώνει τις κακουχίες και τα βάσανα που υπέστη ο ελληνικός λαός κατά την διάρκεια της Κατοχής. • Να διερευνήσουν με αριθμούς ανυπολόγιστες καταστροφές σε ανθρώπους κατά την συγκεκριμένη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να κάνουν συγκρίσεις σε ανάλογα γεγονότα που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο ακόμα και σήμερα. • Προτείνεται η χρήση της εικόνας ως ιστορική πηγή σε θεματική δραστηριότητα αναφορικά με τα δεινά και τη δυστυχία που σπέρνει ο πόλεμος, ιδιαίτερα στον άμαχο πληθυσμό, όπου κι αν συμβαίνει και σε οποιαδήποτε εποχή. • Να αναζητήσουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο και όχι μόνο για τη δράση και το έργο της Εθνικής Αντίστασης στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες. Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης Σχέδιο Εργασίας µε θέματα ¨ Εθνική Αντίσταση εθνικές απώλειες και γερμανικές αποζημιώσεις, ¨ .


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1940 μ. Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE