Plan of the castle of Zakynthos.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι ένας χάρτης του βενετσιάνικου κάστρου της Ζακύνθου,που περιλαμβάνεται στο βιβλίο:.CORONELLI, Vincenzo. Description géographique et historique de la Morée, réconquise par les Venitiens du royaume de Negrepont, des lieux circonvoisins, et de ceux qu'ils ont soumis dans la Dalmatie,&dans l'Épire, depuis la Guerre qu'ils ont déclarée aux Turcs en 1684 iusqu'en 1687. Enrichie de plusieurs plans&vues de Places de mêmes Païs, par le Père Coronelli, Cosmographe de la Serenissime République de Venise. Aux dépens de l'Auteur, Paris, Nicolas Langlois, MDCLXXXVII [=1687]. Το βενετσιάνικο κάστρο βρίσκεται στην περιοχή της Μπόχαλης και απέχει μόλις 2 χμ από την πόλη. Η ακριβής χρονολογία, που χτίστηκε το Κάστρο, δεν είναι γνωστή.Τα τείχη του είναι κατασκευασμένα από λαξευτή πέτρα και η μορφή τους μοιάζει με τα τείχη των κρητικών κάστρων. Το 1480 κατεδαφίστηκε μεγάλο μέρος του από τους Τούρκους και δεν επιτράπηκε η αναστήλωση του. Από τότε έως το1514 οι κάτοικοι του νησιού έκαναν πολλές προσπάθειες αναστήλωσης του μετά από κάθε επιδρομή ή σεισμό. Η κυριότερη αναστήλωση έγινε το 1515 με ενίσχυση της Βενετίας. Τότε προστέθηκαν τα κανόνια και η μεγάλη Πύλη, η καμπάνα, η οποία χρησίμευε ως ρολόι της πόλης. Το κάστρο φιλοξενούσε όλη την πόλη της Ζακύνθου, τις διοικητικές υπηρεσίες και το στρατό. Οι Βενετοί δημιούργησαν μέσα στο κάστρο σπάνια έργα της εποχής, όπως για παράδειγμα ένα οργανωμένο αποχετευτικό σύστημα. Το πέρασμα των χρόνων και οι πολλοί καταστρεπτικοί σεισμοί αλλοίωσαν την μορφή της παλιάς πόλης, από την οποία σήμερα διασώζονται ελάχιστα δείγματα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στην περιοχή του κάστρου ο επισκέπτης μπορεί να δει τις πέτρινες θολωτές φυλακές, το κτίριο της πυριτιδαποθήκης, τον κεντρικό προμαχώνα του φρουρίου, κατάλοιπα του αποχετευτικού συστήματος, καθώς και ερείπια πολλών εκκλησιών. Η διαδρομή που θα ακολουθήσετε μέσα στο κάστρο είναι κυκλική.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας-Γεωλογίας, αλλά και της Ιστορίας των Μεσαιωνικών και Βυζαντινών χρόνων. Οι μαθητές, εμπνεόμενοι από το χάρτη του κάστρου της Ζακύνθου, μπορούν να αναζητήσουν και να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές της κοινωνικής και πολιτικής ζωής στα Επτάνησα την περίοδο της Ενετοκρατίας. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με διάφορα κάστρα και φρούρια, που υπάρχουν διάσπαρτα στον Ελλαδικό χώρο ( Ναύπλιο, Ρόδος,Βόνιτσα , Μεθώνη, Κορώνη κ.α.) από την περίοδο της Ενετοκρατίας και να συνδέσουν την ιστορία τους με την ευρύτερη ιστορία των περιοχών αυτών. Χρήσιμο θα ήταν να αξιοποιηθούν κείμενα της ιπποτικής λογοτεχνίας( ιπποτικά μυθιστορήματα) ή ακόμη και μύθοι που συνδέονται με τη δράση των ιπποτών, προκειμένου να γίνουν αντιληπτές από τους μαθητές οι ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες που επικράτησαν την περίοδο αυτή στον ελλαδικό χώρο. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές να δραματοποιήσουν αποσπάσματα από τα ανωτέρω κείμενα ( ιπποτικά μυθιστορήματα), προκειμένου να έχουν μια πιο εμπεριστατωμένη αντίληψη του τρόπου ζωής και σκέψης της Ενετικής περιόδου. Προτεινόμενο έργο είναι; " Η πριγκιπέσσα Ιζαμπώ" του Άγγελου Τερζάκη. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση σχετικά με τα ήθη και τον τρόπο ζωής στην περίοδο της ενετοκρατίας, αλλά και για τη Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από τη συνένωση ανατολικών και δυτικών στοιχείων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map elements Map elementsMap elements
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Novel NovelNovel
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE