Asia Minor Campaign
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η Μικρασιατική εκστρατεία (1919-1922) αποτέλεσε ένα αποτυχημένο τελικά πολεμικό εγχείρημα, αφού η προσάρτηση περιοχών της Μικράς Ασίας στο ελληνικό κράτος δεν επιτεύχθηκε, αλλά και η επαγόμενη αναβίωση και υλοποίηση της «Μεγάλης Ιδέας» δεν καρποφόρησε. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία (Αύγουστος του 1921) απεικονίζονται Έλληνες στρατιώτες να λιχνίζουν σιτάρι, ώστε, στη συνέχεια, να το βράσουν για τροφή. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην Αλμυρά Έρημο, ένα αραιοκατοικημένο, σχεδόν άγονο, οροπέδιο στη Λυκαονία της Μικράς Ασίας. Στην Μικρασιατική εκστρατεία η περιοχή της Αλμυράς Ερήμου υπήρξε πεδίο επιχειρήσεων και προέλασης των ελληνικών δυνάμεων κατά την κατεύθυνσή τους προς το εσωτερικό της Τουρκίας και την Άγκυρα. Στιγμιότυπο της πορείας αυτής αποτελεί και η φωτογραφία αυτή, με τους στρατιωτικούς να αναζητούν τροφή στους λίγους σιτοβολώνες της περιοχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με βάση τη φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί η τεχνική των τεσσάρων φάσεων του Perkins. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, η παρατήρηση έργων τέχνης απαιτεί σκέψη και η επαφή με διάφορα έργα μπορεί να καταλήξει σε λογικούς συμπερασμούς και αξιόλογα μαθησιακά αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορούν να αποκαλυφθούν κοινωνικές αξίες αλλά και ιστορικά και πολιτικά δεδομένα και να προσδιορισθεί ο τελικός τους αντίκτυπος στην ιστορική συνέχεια και τη συνείδηση ενός λαού.Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την αιτία για την έναρξη του πολέμου, να εντοπίσουν τις αντιμαχόμενες πλευρές και να μελετήσουν τα διαδραματισθέντα στρατιωτικά γεγονότα και την προέλαση του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος κατά τη διάρκεια του Μικρασιατικού Πολέμου, μέσω της Αλμυράς Ερήμου. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν τη δράση των Νεότουρκων και να σχολιάσουν τη Συνθήκη των Σεβρών. Τέλος, οι μαθητές, στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας, μπορούν να διερευνήσουν τις θηριωδίες που διαπράττονται κατά τη διάρκεια πολέμων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE