Drosopoulos Ioannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πίνακας, προσωπογραφία του Ιωάννη Δροσόπουλου, Έλληνα νομικού, τραπεζίτη και υπουργού Οικονομικών (1926, κυβέρνηση Κονδύλη). Ο Δροσόπουλος γεννήθηκε το 1870 στη Σούρπη Αλμυρού Μαγνησίας (Φθιώτιδας τότε). Απεβίωσε στην Αθήνα το 1939. Πολλοί θαύμασαν το έργο του και αρκετοί τον κατέκριναν, πράγμα φυσικό για ένα δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα για έναν πολιτικό και οικονομικό παράγοντα της χώρας επί σειρά ετών. Εν συντομία: Ο Δροσόπουλος σπούδασε στην Νομική σχολή και αρχικά εργάστηκε στο υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΕΤΕ) στην Λαμία. Το 1894 μετατέθηκε στην Τρίπολη, όπου νυμφεύτηκε την αστή Ερασμία Γεωργιάδη. Ανέλαβε διευθυντής της ΕΤΕ το 1911, υποδιοικητής το 1914, συνδιοικητής το 1918 και διοικητής το 1928. Το 1939 ορίστηκε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας. Η εικόνα προέρχεται από πίνακα του Περικλή Λύτρα (1888-1940), ενός από τα πέντε παιδιά του Νικηφόρου Λύτρα και της Ειρήνης Κυριακίδη. Ήταν καλλιτέχνης, όπως ο πατέρας του, αλλά και τα αδέρφια του Νικόλαος και Όθωνας. Εκτός από γλύπτης και ζωγράφος ήταν και οδοντίατρος. Σπούδασε στο Σχολείο Καλών Τεχνών (1902-1909) και μετέπειτα στο Παρίσι (1928-1930). Παρουσίασε τη δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο, ως έργο τέχνης, είναι κατάλληλο και για τους μεγαλύτερους μαθητές του Δημοτικού. Κατά τα άλλα αφορά περισσότερο το μάθημα της νεοελληνικής Ιστορίας ή της Οικονομίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσωπογραφία του πολιτικού Ιωάννη Δροσόπουλου, αν συγκρίνει κανείς την εικόνα με φωτογραφίες του ίδιου. Θα ξεχωρίσει τότε το ιδιαίτερο άγγιγμα του χρωστήρα του ζωγράφου Περικλή Λύτρα. Τα θέματα του Λύτρα είναι κυρίως ηθογραφικά. Ασχολήθηκε με την αναπαράσταση της καθημερινής ζωής και την αποτύπωση τοπίων. Χαρακτηριστικά της τέχνης του, όμως, είναι η ευγένεια και η ηρεμία, το μέτρο και η μελετημένη ισορροπία. Θα έλεγε κανείς πως είναι μια τέχνη μεταμορφωτική προς το καλύτερο. Να ένα αντικείμενο συζήτησης για την μαθητική κοινότητα: Με ποιον τρόπο η προσωπική τεχνική του καλλιτέχνη μπορεί να μεταπλάθει το θέμα του, ακόμη και αν απουσιάζει εκ μέρους του η πρόθεση;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λύτρας Περ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE