Ιστορικος Χαρτης του Ελλησποντου και μερους της Τρωαδας με αρχαια τοπωνυμια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Περιλαμβάνεται στο έργο του Γάλλου ελληνολάτρη και λογίου αββά Barthélemy (1716-1795) με τίτλο ''Ταξίδι του νεαρού Ανάχαρση στην Ελλάδα'' (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce). Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα (πρώτη έκδοση 1788) που γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και είχε ως θέμα τις περιηγήσεις του νεαρού Ανάχαρση με σκοπό την απόκτηση σοφίας στην Ελλάδα στα τέλη του 4ου π.Χ. Η έκδοση είναι εμπλουτισμένη με αρκετούς χάρτες περιοχών, για να εξοικειώσει τους Ευρωπαίους αναγνώστες της με τον ελληνικό γεωγραφικό χώρο. Την σύνταξη των χαρτών επιμελήθηκε ο συνεργάτης του αββά Barthélemy Jean-Denis Barbié du Bocage ενώ ο ίδιος, βαθύς γνώστης της ελληνικής γραμματείας, σημείωσε πάνω τους τα αρχαιοελληνικά τοπωνύμια καθώς και άλλες πληροφορίες. Στον παραπάνω χάρτη έχουν σημειωθεί οι ελληνικές αποικίες στην Χερσόνησο της Καλλίπολης (Θρακική Χερσόνησος ονομαζόταν στην αρχαιότητα) και στην περιοχή της Τρωάδας. Το έργο του αββά Barthélemy είχε εξαιρετική σημασία για το ζήτημα της ελληνικής ανεξαρτησίας, διότι βοήθησε στην ανάπτυξη του φιλελληνικού κινήματος. Τμήματά του μετέφρασε στα ελληνικά ο Ρήγας Φεραίος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η χρήση του μαθησιακού αντικειμένου στοχεύει αφενός οι μαθητές να αυξήσουν τις γνώσεις τους για τον ελληνικό αποικισμό στην Μικρά Ασία, αφετέρου να έρθουν σε επαφή με μια ιστορική πηγή που αποδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό στους νεότερους χρόνους. Σε μια εργασία επιπέδου Project που εστιάζει στο έργο του αββά Barthélemy ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει σε ομάδες μαθητών να αναγνώσουν και να ερμηνεύσουν τους χάρτες που περιλαμβάνονται στην έκδοση, να ανακαλύψουν το λειτουργικό τους ρόλο στην πλοκή της υπόθεσης και να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις που είχε το σύνολο του έργου (αφήγηση, χάρτες, αναπαραστάσεις) στην πρόκληση του ενδιαφέροντος του αναγνωστικού κοινού για την Ελλάδα και το ελληνικό πολιτισμό. Κατά αυτόν τον τρόπο μια ομάδα μαθητών που θα αναλάβει την ανάγνωση του παραπάνω χάρτη με τον Ελλήσποντο και την Τρωάδα, θα καταγράψει τα τοπωνύμια και τις αποικίες, θα αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες γι' αυτά, θα μεταφράσει από τα γαλλικά το μικρό πληροφοριακό κείμενο και θα συνδέσει τον χάρτη με το αφηγηματικό υλικό του μυθιστορήματος. Γι' αυτού του είδους την εργασία είναι αναγκαίες οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκες που έχουν στην κατοχή τους την έκδοση όπως η βιβλιοθήκη του ιδρύματος Λασκαρίδη ενώ στο διαδίκτυο το κείμενο του ''Νεαρού Ανάχαρση'' είναι διαθέσιμο στα αγγλικά και στα γαλλικά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Intercultural exchanges Intercultural exchangesIntercultural exchanges
French FrenchFrench > General Competencies / skills General Competencies / skillsGeneral Competencies / skills > Socio-cultural knowledge Socio-cultural knowledgeSocio-cultural knowledge
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE