Τοιχογραφιες απο την εκκλησια του Αγιου Γεωργιου του Χωστου στη Φιλερημο της Ροδου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα από τοιχογραφίες της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου του Χωστού στη Φιλέρημο της Ρόδου. Η μικρή, υπόγεια, βυζαντινή, μονόχωρη εκκλησία βρίσκεται στα αριστερά της κύριας εισόδου του αρχαιολογικού χώρου. Η εκκλησία είναι προϊπποτική, αλλά έχει σπάνιες τοιχογραφίες που εικονίζουν ιππότες και χρονολογούνται τον 14ο με 15ο αιώνα. Στη συγκεκριμένη εικόνα υπάρχει εικονογράφηση σε δύο σειρές. Στην επάνω σειρά απεικονίζονται τα Πάθη του Ιησού Χριστού σε τέσσερις διαδοχικές εικόνες δυτικότροπης τεχνοτροπίας. Στην κάτω σειρά απεικονίζονται πάνοπλα κρανία και θυρεοί του τάγματος των Ιωαννιτών. Στην άκρη δεξιά ο Θάνατος νικάει ιππότη του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Η γλαφυρή εικόνα δημοσιεύτηκε το 1828 στο βιβλίο του Φλαμανδού στρατιωτικού Bernard Rottiers "Description des Monumens de Rhodes, dediée à sa majesté le Roi des Pays-Bas", Mme V. A. Colinez, Brussels, 1830 - Monumens de Rhodes [Λεύκωμα], Mme V. A. Colinez, Brussels. Στα 1824 ο Rottiers διαπραγματεύτηκε με το Υπουργείο Εσωτερικών της χώρας του μια διετή αποστολή στην Ελλάδα για να συγκεντρώσει αρχαιότητες για το Αρχαιολογικό τους Μουσείο. Η αποστολή δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί λόγω του Αγώνα για την Ανεξαρτησία και έτσι ο Rottiers άλλαξε προορισμό και παρέμεινε έξι μήνες στη Ρόδο, όπου εργάστηκε για μια έκδοση με την περιγραφή και απεικόνιση των μεσαιωνικών μνημείων της νήσου και ασχολήθηκε πολύ λίγο με τη συγκέντρωση αρχαιοτήτων. Η συγκεκριμένη έκδοση παραμένει, μέχρι σήμερα, πολύτιμη πηγή για τη μελέτη των μεσαιωνικών μνημείων της Ρόδου. Το όνομα του Rottiers, ωστόσο, έμεινε συνδεδεμένο με ανασκαφές και παράνομες "εξαγωγές" («αγνώστου προελεύσεως...») αρχαιοτήτων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η σύνθετη εικόνα προρεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως από τον/την εκπαιδευτικό. Στο μάθημα των Θρησκευτικών ή των Αρχαίων μπορούν να δοθούν ξεχωριστά τα Πάθη σε μαθητικές ομάδες μαζί με αντίστοιχα αποσπάσματα από ευαγγελικές περικοπές (σε μετάφραση ή πρωτότυπα αντίστοιχα) και να κληθούν οι ομάδες να τα αντιστοιχίσουν. Στην Ιστορία μπορούν να ασχοληθούν με τη σχέση των ιπποτών με το νησί της Ρόδου, να αναζητήσουν στοιχεία και να δημιουργήσουν παρουσιάσεις που θα υποστηρίξουν στην τάξη. Στα Εικαστικά μπορούν να ασχοληθούν με την τέχνη της αγιογραφίας, να αναζητήσουν τα αίτια ύπαρξής της και να παρακολουθήσουν σε βίντεο την τεχνική της νωπογραφίας. Εναλλακτικά μπορεί να τους δοθούν τα στιγμιότυπα της εικόνας άχρωμα (με τη βοήθεια ενός προγράμματος επεξεργασίας εικόνας) και να προσπαθήσουν να τα χρωματίσουν εξερευνώντας τον ρόλο του χρώματος στη δραματικότητα και την ένταση μιας εικόνας. Στο μάθημα των ΤΠΕ μπορούν να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο της Φιλερήμου της Ρόδου. Τέλος με αφορμή την απεικόνιση της κάτω σειράς μπορούν να ασχοληθούν με την απώλεια και τον θάνατο σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Αναπαραγωγή της εικόνας και διανομή αντιγράφων της στις μαθητικές ομάδες
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6464
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > New Testament New TestamentNew Testament > The Life of Christ The Life of ChristThe Life of Christ
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary Periods Literary PeriodsLiterary Periods
Health Education Health EducationHealth Education > Mental Health - Interpersonal Relationships Mental Health - Interpersonal RelationshipsMental Health - Interpersonal Relationships > My feelings My feelingsMy feelings
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE