Πρόκειται για πίνακα ζωγραφικής του Ροϊλού Γεώργιου, στην οποία εικονίζεται ο Μήτσος Μυράτ, Έλληνας ηθοποιός και πρωτεργάτης της ελληνικής θεατρικής σκηνής (Σμύρνη, 1878 - Αθήνα, 1964). Σπούδασε τη δραματική τέχνη στο Παρίσι, αλλά, όταν ο Βασιλιάς Γεώργιος Α΄ εξήγγειλε την απόφασή του για την ίδρυση στην Αθήνα της Βασιλικής Θεατρικής Σχολής, ο Μυράτ εγκατέλειψε τη Γαλλική πρωτεύουσα και έγινε αμέσως δεκτός μεταξύ των πρώτων μαθητών της νεοσυσταθείσας Σχολής. Μόλις τρεις μήνες μετά, η Σχολή διαλύθηκε, επειδή η Αθηναϊκή κοινωνία δεν είχε ακόμη την κατάλληλη παιδεία και θεωρούσε ότι οι ηθοποιοί είναι άτομα «ελευθέρων ηθών». Σύντομα, ανακοινώθηκε η απόφαση για την ίδρυση της Νέας Σκηνής από το Χρηστομάνο, στην οποία ο Μυράτ εργάστηκε σχεδόν ως «μύστης» του είδους. Συνεργάστηκε επί 26 χρόνια με την πρωταγωνίστρια της Νεοελληνικής Σκηνής, τη Μεγάλη Κυρία του Ελληνικού Θεάτρου, Μαρίκα Κοτοπούλη. Ο ίδιος υπήρξε μία από τις πιο σημαντικές μορφές της αναγέννησης του Νεοελληνικού Θεάτρου κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα αποδίδοντας με εξαιρετική επιτυχία τους πλέον σημαντικούς ρόλους του σύγχρονου διεθνούς δραματολογίου.