Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα που παριστά άγαλμα της θεάς Αφροδίτης από την Κύπρο. Η εικόνα (ξυλογραφία) περιλαμβάνεται στην ‘Κοσμογραφία της Ανατολής …’ του Γάλλου μοναχού, περιηγητή, γεωγράφου André Thevet (THEVET, André. Cosmographie de Levant par F. André Thevet d’Angoulême. Revue et augmentée de plusieurs figures, Lyon, Jean Tournes et Guil. Gazeau, 1556). Αποτελεί μία από τις είκοσι πέντε ξυλογραφίες που περιέχονται στο συγκεκριμένο τόμο καθιστώντας τον ως έκδοση δημοφιλή, παρά το γεγονός ότι δεν προσκομίζει εμπειρικού τύπου πληροφορίες αλλά παλαιότερη γνώση που προέρχεται από αρχαίους Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς. Ήδη από τον 8ο π. Χ. αιώνα οι ποιητές είχαν συνδέσει τη θεά Αφροδίτη με την Κύπρο. Εντούτοις η προϋπάρχουσα τοπική μεγάλη θεά δεν ταυτίστηκε με τη θεά Αφροδίτη παρά μετά τον 4ο π. Χ. αιώνα, την εποχή δηλαδή που εισήχθησαν και άλλες αρχαιοελληνικές θεότητες στη νήσο. Στην Κύπρο δεν υιοθετήθηκε ο συμβατικός ελληνικός τρόπος αναπαράστασης της θεάς. Αντιθέτως μεταφέρθηκε ο δικός τους τοπικός τρόπος απεικόνισης της τοπικής μεγάλης θεάς στην απεικόνιση της θεάς Αφροδίτης. Ανάμεσα στον 9ο και τον 6ο π. Χ. αιώνα οι απεικονίσεις της ήταν επηρεασμένες από την τέχνη της Ανατολής, ιδιαίτερα της φοινικικής θεότητας Αστάρτης (συνήθως γυμνή). Από τον 5ο π. Χ. αιώνα και ύστερα απεικονίζεται με τα μαλλιά πιασμένα ψηλά στο κεφάλι, διακοσμημένα με μοτίβα ανθών και φυτών, όπως δηλαδή αρμόζει σε μια θεά της γονιμότητας. Στην παρούσα εικόνα έχουμε μια Αφροδίτη-θεά της γονιμότητας. Έχουμε δηλαδή το είδος της θεάς που ενδημεί στην Κύπρο: πέραν της κόμμωσης και της διακόσμησης, ο σωματότυπος της θεάς παραπέμπει κατεξοχήν σε θεά της γονιμότητας (γυμνή, μεγάλη λεκάνη, ‘στρογγυλό’ σώμα).