Πολεμικες εικονες: συντροφοι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διήγημα του Πάνου Ταγκόπουλου (1895-1931), γιου του εκδότη Δ. Ταγκόπουλου που αναφέρεται με εύθυμο τρόπο στη σχέση και τις περιπέτειες του με φίλο του κατά τη στρατιωτική του θητεία στα τέλη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Το ευθυμογράφημα δημοσιεύτηκε στο Νουμά το 1921 και φέρει χρονολογία γραφής το 1908. Εντούτοις, πρόκειται για τυπογραφικό σφάλμα, αφού οι αναδημοσιεύσεις του διηγήματος αναγράφουν τη χρονολογία 1918, η οποία ταιριάζει χρονικά στη στρατεύσιμη ηλικία του συγγραφέα. Ο Π. Ταγκόπουλος δημοσίευσε τα πρώτα του διηγήματα το 1912, βοηθούσε τον πατέρα του στην έκδοση του «Νουμά» και αγωνίστηκε υπέρ του Δημοτικισμού. Μετά το θάνατο του πατέρα του ανέλαβε ο ίδιος την έκδοση του «Νουμά». Το 1917 μαζί με μια ομάδα νέων λογοτεχνών άρχισε να εκδίδει τον «Πυρσό» μέχρι την επιστράτευση του. Συμμετείχε στη μικρασιατική Εκστρατεία, από όπου γύρισε με κλονισμένη υγεία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το διήγημα αυτό του Π. Ταγκόπουλου μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, προκειμένου οι μαθητές μέσα από ένα ευθυμογράφημα να γνωρίσουν τις δύσκολες καταστάσεις που καλούνται να ζήσουν οι άνδρες στο στρατό και στον πόλεμο, αλλά και τις δυνατές ανθρώπινες σχέσεις και φιλίες που προκύπτουν από αυτές. Το κείμενο αναφέρεται στη σχέση δύο φίλων συστρατιωτών στο τέλος του Α΄ Παγκοσμίου. Προτείνεται λοιπόν να διαβαστεί το κείμενο προσεκτικά και να συζητήσουν οι μαθητές τη σχέση των δύο αντρών αλλά και τον περιορισμό της ανθρώπινης ελευθερίας σε συνθήκες πολέμου. Καλό είναι να γίνει σύγκριση με άλλα αυτοβιογραφικά κείμενα στρατιωτικών εμπειριών, όπως το απόσπασμα «Η μυστική Παπαρούνα» από το μυθιστόρημα «Η Ζωή εν Τάφω» του Στρ. Μυριβήλη. Έτσι οι μαθητές θα αντιληφθούν πως η ανθρώπινη φιλία και συμπαράσταση βοηθά τους ανθρώπους να αντιμετωπίζουν τον πόλεμο με αισιοδοξία, ενώ αντίθετα η μοναξιά οδηγεί αυτούς στην απελπισία. Τέλος, καλό είναι να δοθεί έμφαση και στις αφηγηματικές τεχνικές, όπως είναι η πρωτοπρόσωπη αφήγηση, η εσωτερική εστίαση, η πλαστοπροσωπία κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
pdf. 1,08 MB (1.138.688 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6556
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Πάνος Δ. Ταγκόπουλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE