Untitled: Daoulas Kostas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ζωγραφικό πίνακα του Κ.Νταούλα (λάδι σε καμβά, 40x57εκ.) από τη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Η αποτύπωση του φυσικού τοπίου και του φωτός του είναι ένα θέμα στο οποίο επιστρέφει συχνά ο καλλιτέχνης, δοκιμάζοντας τη σχέση της τέχνης του με την ομορφιά του χώρου. Όμως στο συγκεκριμένο έργο η αποτύπωση του τοπίου φαίνεται να μεταφέρεται σε δεύτερο πλάνο, αφού η επιλογή των έντονων αποχρώσεων καταφέρνει να μεταφέρει το βλέμμα και τη σκέψη του κοινού σε έναν κόσμο ονειρικό, όπου οι χρωματισμένοι βράχοι και το έντονο μπλε -που καλύπτει την πεδιάδα του φόντου- παρασέρνουν τον θεατή σε προσωπικές ερμηνείες και συνειρμούς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο πίνακας του Κ.Νταούλα μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για την παρακίνηση των μαθητών/τριών στην περιγραφή του τοπίου -γραπτή ή προφορική- σε επίπεδο ομάδας και την εκ νέου απόδοση τίτλου σε ένα έργο που από τον ίδιο τον καλλιτέχνη επιλέχθηκε να μην έχει όνομα (Untitled). Στα πλαίσια αυτά και κατά την παρουσίαση των προτάσεων τους, η καλλιέργεια της αφηγηματικής τους δεξιότητας αλλά και η απόκτηση εκφραστικού θάρρους, μπορεί να αποτελεί ενδεχόμενη παιδαγωγική επιδίωξη.
Επιπλέον το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής και τη διαπραγμάτευση αντίστοιχων διδακτικών στόχων, ανάμεσα στους οποίους θα μπορούσε να είναι η διαπίστωση ότι οι εικαστικές τέχνες υπηρετούν έναν ακόμη τρόπο επικοινωνίας και ότι η χρήση των έντονων χρωμάτων αποτελεί ένα ιδιαίτερο κώδικα οπτικής επικοινωνίας που υπηρετείται με επιτυχημένο τρόπο μέσω του ζωγραφικού πίνακα.
Από την άλλη πλευρά η συζήτηση γύρω από τις μεθόδους και την τεχνοτροπία του καλλιτέχνη, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για αντίστοιχες δημιουργίες από την πλευρά των μαθητών/τριών ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προσωπικές τους κλίσεις. Παράλληλα η σύγκριση έργων του ίδιου καλλιτέχνη μπορεί να συμβάλλει στην εξάσκηση των μαθητών/τριών στο ρόλο του θεατή ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την κρίση τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
2012 μ.Χ. (final)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Narration NarrationNarration
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE