Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Αρχαια κερκυραϊκα νομισματα
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι η εικόνα δεκαπέντε αρχαίων νομισμάτων από την Κέρκυρα. Τα νομίσματα αποτυπώνονται και στις δύο όψεις τους με εξαιρετική λεπτομέρεια σε σχέδια του Γάλλου André Grasset de Saint-Sauveur, ο οποίος παρέμεινε πολλά χρόνια στην Κέρκυρα (1781-1798) την περίοδο της γαλλικής κυριαρχίας, και σ’ αυτό το χρονικό διάστημα επισκέφτηκε και τα άλλα νησιά του Iονίου Πελάγους. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1800 σε ένα τρίτομο έργο του, συνοδευόμενο από εικονογραφικό «Άτλαντα». To κείμενο του André Grasset de Saint Sauveur παρέμεινε οδηγός για τα Iόνια νησιά τον επόμενο κυρίως αιώνα. Στα νομίσματα διακρίνουμε μορφές της ελληνικής μυθολογίας, θεούς και θεές, την Άρτεμη, της οποίας η λατρεία ήταν διαδεδομένη στο νησί, αλλά και του Κάσιου Δία (Κάσιος Ζευς) του οποίου η ονομασία δόθηκε και στο αγώνισμα του ανώμαλου ορεινού δρόμου που διεξάγεται σήμερα στην Κέρκυρα και αλλού. Διαβάζουμε επίσης το αρχαίο όνομα της πόλης, που ήταν Κόρκυρα (δωρική διάλεκτος). Διακρίνουμε τα σύμβολα της πόλης, όπως το μισό καράβι, σύμβολο της ναυτικής δεξιοτεχνίας των Φαιάκων (σημερινό σύμβολο της πόλης παραμένει η "Απήδαλος Ναυς" ) αλλά και ο Πήγασος, που δηλώνει τη στενή σχέση της αποικίας (Κέρκυρα) με τη μητρόπολη (Κόρινθος).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα νομίσματα της εικόνας χωρίζονται από τον/την εκπαιδευτικό σε ομάδες και μοιράζονται σε αντίστοιχο αριθμό μαθητικών ομάδων. Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά τις λεπτομερείς παραστάσεις και προσπαθούν να αντλήσουν συμπεράσματα για την ιστορία και την καθημερινή ζωή στην αρχαία Κέρκυρα. Αναζητούν επιπλέον πληροφορίες σε βιβλία ή ιστοσελίδες και συνθέτουν μια εργασία την οποία παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους. Συγκρίνουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους με αυτά των άλλων ομάδων. Τέλος, αναζητούν στοιχεία του δικού τους τόπου που χρησιμοποιούνται ή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χαρακτηριστικά του σύμβολα. Στα Εικαστικά με αφορμή την εικόνα με τα αρχαία νομίσματα τα παιδιά σχεδιάζουν ομαδικά νομίσματα αξιοποιώντας τοπικά σύμβολα. Οι εργασίες τους μπορούν να εκτεθούν στο σχολείο ή να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Αναπαραγωγή της εικόνας, ώστε κάθε ομάδα να έχει ένα τμήμα της
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6590

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator