Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
"Η δευτερη ανοιξη" του Δημ.Π. Ταγκοπουλου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
"Η δεύτερη άνοιξη" είναι ένα μικρό διήγημα, που έγραψε ο συγγραφέας Δημήτρης Ταγκόπουλος, εκδότης του περιοδικού " ΝΟΥΜΑΣ". Ο Δημήτριος Ταγκόπουλος ήταν Έλληνας πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας και εκδότης (Ύδρα 1860 – 21 Μαρτίου 1926). Αν και εργάστηκε στον χώρο της δημοσιογραφίας, διακρίθηκε πιο πολύ ως λογοτέχνης, κριτικός και θεατρικός συγγραφέας. Γνωστότατο είναι το περιοδικό Νουμάς, που ο ίδιος εξέδωσε. Σπούδασε Iατρική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας αλλά για βραχύ χρονικό διάστημα, καθώς επιδόθηκε στο γράψιμο σε εφημερίδες της εποχής, όπως ο Ραμπαγάς, η Εστία και το Έθνος. Σύμφωνα με άλλη πηγή, ολοκλήρωσε τις σπουδές του και το 1890 αναγορεύθηκε διδάκτορας της Iατρικής, ενώ στη συνέχεια άσκησε για μικρό διάστημα την Iατρική στη Θεσσαλία. Επέστρεψε οριστικά στην Αθήνα το 1896 και από τότε αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στα γράμματα. Είχε ήδη εκδώσει τη σατιρική εφημερίδα Δον Κιχώτης το 1894. Εξέδωσε και το δικό του περιοδικό, τον Νουμά, το 1903, ένα περιοδικό, το οποίο αναδείχθηκε σε στυλοβάτη της δημοτικής γλώσσας. Το «Νουμάς» το είχε ήδη χρησιμοποιήσει ο ίδιος ως ψευδώνυμο στην Εστία. Χρησιμοποιούσε επίσης σε άλλα έντυπα το ψευδώνυμο «Κύριος Ιερεμίας». Ο Δ. Ταγκόπουλος φιλοδοξούσε να θεωρείται κυρίως θεατρικός συγγραφέας. Διορίστηκε γραμματέας στη Σχολή Καλών Τεχνών και τιμήθηκε με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών, δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, που συνέβη το 1926.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μελετώντας το συγκεκριμένο κείμενο, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γλώσσα, που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας και τείνει να είναι η γλώσσα, που πρότειναν οι δημοτικιστές με επικεφαλής το Γιάννη Ψυχάρη. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν το γλωσσικό ζήτημα ξεκινώντας από τα χρόνια του νεοελληνικού διαφωτισμού και τις διαμάχες συντηρητικών και προοδευτικών λογίων και φτάνοντας μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, οπότε και έχουμε την κορύφωση της γλωσσικής διαμάχης δημοτικιστών και καθαρευουσιάνων. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έχουν μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες εκδηλώθηκε η γλωσσική διαμάχη. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν διάφορα τεύχη του περιοδικού ΝΟΥΜΑΣ, που έγινε όργανο των δημοτικιστών, ιδιαίτερα αυτά που έχουν άρθρα με αναφορά στο ζήτημα της γλώσσας και να τα συγκρίνουν με άρθρα και ποιήματα, που περιλαμβάνονται στη σατιρική εφημερίδα, που εξέδιδε ο Γιώργος Σουρής με τίτλο : " Ο Ρωμιός" , ως προς τη γλώσσα, το περιεχόμενο, τα κοινωνικά ή πολιτικά μηνύματα, που επιδιώκουν να μεταδώσουν οι εκδότες και οι συντάκτες των άρθρων. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη φιλολογική, λογοτεχνική και δημοσιογραφική κίνηση, που υπήρξε κατά τα τέλη του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6607
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods
> Methods and techniques of narration Methods and techniques of narrationMethods and techniques of narration
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Δημ.Π. Ταγκόπουλος
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator