Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο, οι μαθητές μπορούν: 1) Να παρουσιάσουν σύντομα το περιεχόμενο του διηγήματος με τίτλο «Μαρασμός». 2) Να αναζητήσουν εκφραστικά μέσα (σχήματα λόγου) και να σχολιάσουν τη γλωσσική του μορφή. 3) Να εξετάσουν το διήγημα ως προς τις αφηγηματικές τεχνικές (αφηγητής, είδος αφήγησης, οπτική γωνία/εστίαση, χρόνος και ρυθμός αφήγησης) και ως προς τους αφηγηματικούς τρόπους (διάλογος, περιγραφή, σχόλιο, ελεύθερος πλάγιος λόγος, εσωτερικός μονόλογος). 4) Να επισημάνουν τα περιγραφικά στοιχεία και τη λειτουργία τους στο κείμενο. 5) Να εμπνευστούν από την περιγραφή και να την απεικονίσουν ζωγραφικά. 6) Να συγκεντρώσουν πληροφοριακό υλικό για τη λογοτεχνική παραγωγή του Εμμανουήλ Λυκούδη. 7) Τέλος, με αφορμή την ένταξη του Εμμανουήλ Λυκούδη στη λογοτεχνική γενιά του 1880 (Νέα Αθηναϊκή Σχολή), να εξετάσουν κατά πόσον ο συγγραφέας στο πεζογραφικό του έργο ακολουθεί τις αρχές της λογοτεχνικής αυτής σχολής.