Aravantinos Panagiotis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτοτσιγκογραφία που απεικονίζει τον ηπειρώτη λόγιο Παναγιώτη Αραβαντινό (Πάργα, 1811-Ιωάννινα, 1870). Απόκειται στη Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών (ΙΝΕ/ΕΙΕ) και αναφέρεται από το Εθνικόν Ημερολόγιον, Χρονογραφικόν, Φιλολογικόν και Γελειογραφικόν (1914, σελ. 385-386) - Σκόκος Κωνσταντίνος. Ο Παναγιώτης Αραβαντινός γνωστός και με το ψευδώνυμο «Θεσπρωτός» ήταν ιστοριοδίφης. Γεννήθηκε το 1811 στην Πάργα της Ηπείρου. Πατέρας του ήταν ο ναυτικός Σταματέλος Αραβαντινός από την Κεφαλλονιά. Όταν οι Άγγλοι πούλησαν την Πάργα στον Αλή Πασά, το 1819 η οικογένειά του εκπατρίστηκε μαζί με άλλους πρόσφυγες στους Παξούς και ύστερα στην Κέρκυρα. Εκεί πήγε σχολείο στο «Ελληνικό Φροντιστήριο» του Ανδρέα Ιδρωμένου, ενώ παρακολούθησε και μαθήματα στην Ιόνιο Ακαδημία του Γκίλφορντ. Περί το 1822 ακολούθησε τον πατέρα του στα ταξίδια και, όταν το 1824 εκείνος έχασε το καράβι του, εγκαταστάθηκε στους Παξούς. Εκεί δημιούργησε ένα μικρό σχολείο, στο οποίο δίδαξε σε ηλικία των δεκαπέντε ετών, ενώ συμπλήρωσε τις γνώσεις του με τη βοήθεια του Δημήτριου Δενδραμή. Το 1829 παρακολούθησε μαθήματα του Νεόφυτου Βάμβα και του Κωνσταντίνου Ασωπίου, ενώ παράλληλα τελειοποίησε τα ιταλικά, τα γαλλικά και τα ιταλικά. Το 1832 εγκαταστάθηκε στα Ιωάννινα. Το 1836 έγινε διευθυντής της Ζωσιμαίας Σχολής και θεωρείται ο πρώτος που εφάρμοσε την αλληλοδιδακτική μέθοδο. Το 1846 στράφηκε στο εμπόριο, χωρίς να εγκαταλείψει τη μελέτη και τη συγγραφή. Μελέτησε την ιστορία, το λαϊκό πολιτισμό και τα γλωσσικά ιδιώματα της Ηπείρου. Ιδιαίτερα ασχολήθηκε με την έρευνα και τη μελέτη της ηπειρώτικης ιστορίας και λαογραφίας. Δημοσίευσε μεγάλο όγκο από κείμενα κι άφησε πλούσια συλλογή από αδημοσίευτες μελέτες, πολλές από τις οποίες εκδόθηκαν από τους γιους του μετά το θάνατό του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα σε ομαδοσυνεργατικές, ερευνητικές-ανακαλυπτικές διδακτικές δραστηριότητες που θα αναδείκνυαν στοιχεία της προσωπικότητας και του έργου του ιστοριοδίφη Παναγιώτη Αραβαντινού. Η μαθητοκεντρική προσέγγιση σε συνδυασμό με την επικουρική χρήση των ΤΠΕ μπορούν να καλλιεργήσουν αξίες, πνεύμα συνεργασίας, δημοκρατίας, αλληλοσεβασμού και, ταυτόχρονα, ιστορική συνείδηση και κριτική σκέψη. Ο διδάσκων θα μπορούσε να εστιάσει στη διαμόρφωση της πνευματικής προσωπικότητας του ηπειρώτη λογίου με ομαδικές εργασίες και κατάλληλα προετοιμασμένα Φύλλα Εργασίας, που θα επικέντρωναν σε θέματα όπως: η ιστορία της Πάργας, η Ιόνιος Ακαδημία της Κέρκυρας, οι πόλεμοι του Αλή Πασά με τους Σουλιώτες, οι εκπαιδευτική κίνηση στην Ήπειρο πριν και μετά την Επανάσταση του 1821 (Σχολές, σχολεία, διδάσκαλοι, μαθήματα, πνευματική σχέση με τη Δύση). Ειδικότερα και ανάλογα με τις δυνατότητες (τεχνικές, εκπαιδευτικές-μαθησιακές) ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να εστιάσει στην προσφορά του Π. Αραβαντινού σε ζητήματα όπως το κουτσοβλαχικό, το ζήτημα της καταγωγής των Βλάχων, των Σαρακατσάνων, της ηπειρώτικης διαλέκτου, των δημοτικών τραγουδιών και παροιμιών της Ηπείρου - επιπλέον, των ιδιαίτερων ιστορικών-ιστοριογραφικών συνθηκών που βοήθησαν ή ώθησαν τους έλληνες ιστορικούς και ιστοριοδίφες στην καλλιέργεια πεδίων όπως η τοπική ιστορία, η εθνική ιστορία και η λαογραφία με αντίστοιχη παραγωγή σχετικών έργων στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Η παραπάνω χρήση του διδακτικού αντικειμένου μπορεί να συνδυαστεί με επισκέψεις ή/και οργανωμένες εκπαδευτικές δραστηριότητες και ανταποκρίνεται στο πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει διαθεματικά στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, των Καλλιτεχνικών και των ΤΠΕ.


LEARNER CHARACTERISTICS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Information texts Information textsInformation texts
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE