Δροσινης Γεωργιος, ο ποιητης της "ανθισμενης αμυγδαλιας"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του Γ. Δροσίνη, (1859-1951), λογοτέχνη και δημοσιογράφου, εκ των πρωτεργατών της νέας Αθηναϊκής Σχολής σε ό,τι αφορά το ποιητικό του έργο. Με τα πεζογραφήματά του ο Δροσίνης εντάσσεται στην πρώτη φάση της ηθογραφικής πεζογραφίας. Είναι ποιητής εμπειρικός, που γοητεύεται από τη φύση, την ιστορία και τα μικρά περιστατικά της γύρω μας ζωής, ποιητής του μέτρου, της ολιγάρκειας και της εγκράτειας, σιγανόφωνος τραγουδιστής του έρωτα, της ζωής, της ειδυλλιακής φύσης με αίσθημα, με συγκίνηση, σε μια γλώσσα γνήσια δημοτική. Παρομοίως στα πεζογραφήματα τα εμπλουτισμένα με ηθογραφικά και λαογραφικά στοιχεία, ξεχωρίζουν το φυσιολατρικό αίσθημα και η ελληνική συνείδηση. Παράλληλα ως και πολύτροπος άνθρωπος ασχολήθηκε με ευρύ φάσμα πνευματικών–εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ως δραστήριο διοικητικό στέλεχος πήρε τολμηρές πρωτοβουλίες, στις οποίες το ελληνικό κράτος χρωστά πολλούς από τους κοινωνικούς, καλλιτεχνικούς, πολιτιστικούς και αθλητικούς θεσμούς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφόρμηση τη συγκεκριμέμη φωτογραφία προτείνεται: Οι μαθητές της προσχολικής ηλικίας να δραματοποιήσουν τα παραμύθια του (π.χ. «Ο Τραγουδιστής και η Χορεύτρια» και να αναλάβουν ρόλους: το Βασιλιά των μυρμηγκιών, την Αραχνούλα, την Μελισσούλα, τον Τραγουδιστή τζίτζικα και τη Χορεύτρια ακρίδα). Οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου να διαβάσουν τα ποιήματά του, να μεταφερθούν στη μαγική ατμόσφαιρα των θρύλων και των παραμυθιών (π.χ. το ποίημα «Τα χλωμά της κάλλη» Έσκυψεν η κόρη κάτω στ ακρογιάλι //για να καθρεφτίση τα χλωμά της κάλλη//. Τά ειδαν οι Νεράϊδες και πονούν και κλαίνε //και γυρνούν στον Ήλιο και με ζήλεια λένε:..) και να αναζητήσουν τα στοιχεία του ανθρωπομορφισμού και της επίδρασης του δημοτικού τραγουδιού. Προτείνεται επίσης να ανατεθεί σε ομάδες μεγαλύτερων μαθητών, μελετώντας ποιήματά του να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της Νέας Αθηναϊκής Σχολής και σε άλλες ομάδες μελετώντας ποιήματα εκπροσώπων της Α΄ Αθηναϊκής σχολής (Αλέξανδρος Σούτσος, Π. Σούτσος, Ραγκαβής) αντιστοίχως να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της και να παρουσιάσουν σε κοινό χρησιμοποιώντας πολλά σχετικά παραδείγματα με τη μεταβολή που σημειώθηκε στα νεοελληνικά γράμματα την εποχή εκείνη. Προτείνεται εξάλλου να οργανώσουν επίσκεψη στην βίλα Αμαρυλλίς (μουσείο Δροσίνη), αναζητώντας πληροφοριακό υλικό και να βιώσουν μία αναδρομή στη ζωή του νέου ελληνικού κράτους. Αναζητώντας τέλος σε ψηφιακές βιβλιοθήκες παλαιά αναγνωστικά (της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας) μπορούν να εντοπίσουν ποιήματά του, να διαπιστώσουν τη διαχρονικότητα του για μεγάλο χρονικό διάστημα, την εποχή που μια ποίηση με τόση πλαστική διαύγεια και απλότητα σαν αυτή του Δροσίνη δεν εθεωρείτο ξεπερασμένη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Parnassianism ParnassianismParnassianism
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Fairy Tales - Myths - Folk narrative Fairy Tales - Myths - Folk narrativeFairy Tales - Myths - Folk narrative
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Ethography EthographyEthography
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE