Προτείνεται το μαθησιακό αντικείμενο να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό, προκειμένου οι μαθητές να παρατηρήσουν την εικόνα, να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά της αισθητικής εμφάνισης της αγωνίστριας, να αναζητήσουν και άλλες φωτογραφίες, να συγκεντρώσουν κείμενα και μαρτυρίες για τη ζωή και τη δράση της Μαυρογένους, να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητά της και να δημιουργήσουν συμβατικούς και ψηφιακούς πόρους για την προσφορά της. Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να καθοδηγήσει τους μαθητές στη μελέτη ιστορικών παραθεμάτων, με στόχο να γνωρίσουν και άλλες Ελληνίδες που διακρίθηκαν στην Ελληνική Επανάσταση. Επιπρόσθετα, μπορούν να διερευνήσουν την προσφορά άλλων Ελλήνων αγωνιστών, ώστε να επισημάνουν τους παράγοντες που επηρέασαν την αναγνώριση των θυσιών τους και οδήγησαν στην υποτίμηση ή περιφρόνηση.