Σολωμος Διονυσιος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ελαιογραφία, δημιουργός της οποίας έιναι ο Χ. Μαράτος, Η ελαιογραφία βρίσκεται στην μόνιμη έκθεση του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου ή αλλιώς Μεγάρου Παλιάς Βουλής. Απεικονίζει το πορτρέτο του Εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού ο οποίος γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1798 και πέθανε στην Κέρκυρα το 1857. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο έργο τέχνης του 1886. Ο ποιητής απεικονίζεται σε δημιουργική ηλικία, έχοντας ένα βλέμμα διερευνητικό και έντονης αναζήτησης, με το δεξί χέρι να ακουμπά στο μέρος της καρδιάς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές αφορμώμενοι από το πορτραίτο του Διονύσιου Σολωμού, μπορούν να ερευνήσουν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη ζωή και το έργο του . Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να μελετήσουν και να παρουσιάσουν κάποια από τα έργα του Σολωμού, σε συνάρτηση με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, αλλά και με την προσωπική ζωή του ποιητή. Επιπρόσθετα, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν και να σχολιάσουν τις διάφορες προσωπογραφίες του ποιητή. Η προσωπογραφία του εθνικού ποιητή, Διονυσίου Σολωμού, μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, σε φύλλο εργασίας, το οποίο θα στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να εργαστούν στα εξής θέματα: • Να αξιολογήσουν την προσφορά του Δ. Σολωμού στη Λογοτεχνία και γενικότερα στον Ελληνισμό. • Να κατανοήσουν πως κάθε εποχή εκφράζεται με μορφές τέχνης και επηρεάζει τον ιδεολογικό και γλωσσικό προσανατολισμό του κάθε δημιουργού • Να διερευνήσουν το ιστορικό πλαίσιο δημιουργίας της σύνθεσης και να διατυπώσουν τις σκέψεις τους σχετικά με το αν θα μπορούσε να βρει ανταπόκριση από τους αναγνώστες του σήμερα. Η γενικότερη κρίση στις μέρες μας προβληματίζει τους μαθητές και αυτό από διδακτική άποψη είναι μια ευνοϊκή συγκυρία • Να είναι ικανοί οι μαθητές να ανιχνεύουν στοιχεία του κειμένου, που εντάσσουν τον ποιητή σε κάποια σχολή ή ποιητικό ρεύμα. • Να προβληματιστούν για την ευθύνη των πνευματικών ανθρώπων. • Να κατανοήσουν ότι το λεξιλόγιο, η σύνταξη και τα σχήματα λόγου, εκτός από τη σημασία τους ως αυθυπόστατων στοιχείων, αξιολογούνται και ως βασικοί παράγοντες δημιουργίας του ύφους. • Να δημιουργήσουν τα δικά τους κείμενα μεταγράφοντας ένα απόσπασμα του ποιητικού κειμένου, σε πεζό κείμενο, για να κατανοήσουν την ελλειπτικότητα του ποιητικού λόγου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE