Bazaar at Riekka
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Ιρλανδός συγγραφέας Smith o’ Hara παρέα με 3 άλλους ομοεθνείς του επισκέφθηκαν με πλοίο το 1859 πολλές περιοχές της Μεσογείου, με σκοπό να γευτούν την ηλιοφάνεια, το γλυκό κλίμα της περιοχής, αλλά και για να κυνηγήσουν. Έφτασαν στην Ισπανία, το Γιβραλτάρ, τη Μάλτα και την Κέρκυρα, την Κροατία και την Ιταλία. Σε λεύκωμα που εξέδωσε ο o’ Hara συμπεριέλαβε πολλά χαρούμενα ενσταντανέ, τα οποία ζωγράφιζε στα διάφορα λιμάνια που προσέγγιζε. Ένα από τα λιμάνια στα οποία κατέπλευσε ήταν και της κροατικής Ριέκα, όπου, όπως παρουσιάζεται στην παρούσα εικόνα, φιλοτέχνησε τμήμα της αγοράς της. Η εικόνα αυτή όπως και πολλές, σχετικές άλλες από περιοχές της Μεσογείου μπορεί να αναζητηθεί στο βιβλίο-λεύκωμα με αναφορά την «[O’HARA (SMITH) -]. Smith's Wanderings. A Cruise in the Mediterranean, London, Thomas McLean, 1859», το οποίο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες εικόνες μεσογειακών λιμανιών, από το λεύκωμα του ο’ Hara, και μελετώντας τες να διαμορφώσουν άποψη για τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες εκείνης της εποχής των μέσων του 19ου αιώνα. Επίσης, βαδίζοντας στα χνάρια του Ιρλανδού συγγραφέα μπορούν να επισκεφτούν, μέσω του Google Earth, τις ίδιες περιοχές της Μεσογείου, να εντοπίσουν αλλαγές και να προβούν σε συγκρίσεις με τα σημερινά δεδομένα. Τέλος, η εικαστική απεικόνιση σημερινών στιγμιότυπων (φανταστικών ή μη) από μεσογειακές περιοχές και λιμάνια μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής ή και της Ευέλικτης Ζώνης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ, ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE