Moufflon or Wild sheep of Crete (Ovis orientalis)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το άγριο πρόβατο της παρούσας εικόνας προέρχεται από την Νοτιοδυτική Ασία (Ovis orientalis - πρόβατον ο ανατολικός). Ο πληθυσμός του διαιρείται σε 7 ομάδες οι οποίες συγκροτούν τα δύο υποείδη του: τα αγρινό (μουφλόν) και τα urial. Τα αγρινό, που ζουν και στην Ελλάδα, έχουν συμβάλει στην εξέλιξη των ευρωπαϊκών εξημερωμένων φυλών του προβάτου. Χαρακτηριστικό τους η δειλία τους, καθώς και η κυκλικότητα των κεράτων τους, αν και στα θηλυκά, τα κέρατα ενδέχεται να απουσιάζουν. Διάφορα είδη αγρινού συναντώνται στις μεσογειακές χώρες, ενώ πολύ γνωστό, ενδημικό είδος είναι το αγρινό της Κύπρου (πρόβατον ο ανατολικός ο οφίων - Ovis orientalis ophion), το οποίο είναι και σύμβολο των Κυπριακών αερογραμμών αλλά και της Κυπριακής εθνικής ομάδας ράγκμπι. Στην εικόνα αυτή του 1554 εμφανίζεται ένα ευρωπαϊκό αγρινό της Κρήτης όπως αποτυπώθηκε από τον Γάλλο φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν στο βιβλίο του «BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, Iudée, Egypte, Arabie, et autres pays estranges, redigées en trois livres, Par Pierre Belon du Mans, Paris, Guillaume Cavellat, 1554», το οποίο μπορεί να αναζητηθεί στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με προοργανωτή την εικόνα του αγρινού της Κρήτης, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την πανίδα της Μεγαλονήσου και να εντοπίσουν αλλαγές και μεταβολές, που σημειώθηκαν κατά τη διαδρομή των 450 και πλέον χρόνων, από την εικονογράφηση του Μπελόν. Επίσης, σχετικές εικόνες και βίντεο με πρωταγωνιστές τα άγρια πρόβατα, εύκολα, μπορούν να συλλεχθούν από το Διαδίκτυο και να αξιοποιηθούν διδακτικά. Ακόμη, τα είδη του άγριου πρόβατου, τα χαρακτηριστικά, οι περιοχές της γεωγραφικής εξάπλωσής του, η διατροφή του, οι κίνδυνοι και οι ωφέλειές του αποτελούν ενδεικτικά θέματα μιας ομαδικής εργασίας. Τέλος, η παρουσία του αγρινού ως συμβόλου και εμβλήματος σε διάφορους πολιτισμούς, ενώσεις και οργανισμούς μπορεί να εκλάβει σημαντική, διδακτική διάσταση. Φυσικά, οι μαθητές, μιμούμενοι τον Πιερ Μπελόν, μπορούν να δημιουργήσουν λεύκωμα πινάκων ζωγραφικής με εκπροσώπους από την πανίδα της περιοχής τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Biosphere BiosphereBiosphere
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE