Δημητρης Πικιωνης Πειραματικο σχολειο Θεσσαλονικης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Δ. Πικιώνης σχεδίασε δύο σχολεία. Το σχολείο στα Πευκάκια του Λυκαβητού και το Πειραματικό σχολείο της θεσσαλονίκης, Το Σχολείο του Λυκαβηττού χτίστηκε περί το 1933, η πολυκατοικία Χέυδεν (κάτοψη Μητσάκη - 1938), το σπίτι της γλύπτριας Φρόσως Ευθυμιάδη (1949)». Ο Δημήτρης Πικιώνης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1887. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και πήρε το δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο και στη συνέχεια στο Παρίσι, διδάχθηκε σχέδιο και ζωγραφική στην Académie de la grande Chaumière. Παράλληλα γράφτηκε στο εργαστήριο του αρχιτέκτονα Chifflot και παρακολούθησε τα μαθήματα των αρχιτεκτονικών συνθέσεων στην École des Beaux Arts. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του σημαντική ήταν και η επιρροή του Αναστάσιου Ορλάνδου, του Giorgio de Chirico, του Περικλή Γιαννόπουλου και του Γιώργου Μπουζιάνη. Το αρχιτεκτονικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη συνδυάζει την καλλιτεχνική δημιουργία, το φιλοσοφικό στοχασμό, την ιστορία, την παράδοση και ταυτόχρονα το νεωτερισμό. Ο ίδιος έχει χωρίσει το έργο του σε δύο περιόδους: πριν και μετά το 1932.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές στο μάθημα των Εικαστικών στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου προτείνεται να παρατηρήσουν το σχέδιο του Δ. Πικιώνη, να διερευνήσουν το έργο του, αλλά και τις επιρροές που έχει δεχτεί. Παράλληλα μπορούν να το συγκρίνουν με το έργο άλλων Αρχιτεκτόνων Ελλήνων και ξένων της ίδιας εποχής και να ανακαλύψουν τις διαφορές στα δύο σχολεία: το σχολείο στα Πευκάκια του Λυκαβητού και το Πειραματικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη. Στο μάθημα της Τεχνολογίας προτείνεται η κατασκευή μιας μακέτας του Πειραματικού σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να διοργανώσουν μια εκπαιδευτική περιήγηση σε κτίρια που έχει φτιάξει ο Πικιώνης και να χωρίσουν τους μαθητές σε ομάδες εργασίας και παρατήρησης των κτιρίων. Στη Γ’ Λυκείου στο μάθημα επιλογής "Γραμμικό Σχέδιο" οι μαθητές μπορούν να αναπαράγουν σχεδιαστικά το Πειραματικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη, βρίσκοντας τις πληροφορίες στο Μουσείο Μπενάκη. Επίσης, θα μπορούσαν στο μάθημα των Εικαστικών να αναζητήσουν πληροφορίες για τους καλλιτέχνες που ο Πικιώνης είχε έρθει σε επαφή όπως, Μπουζιάνη, Giorgio de Chirico κ.ά.. Στο μάθημα της Ιστορίας σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό μπορούν να διερευνήσουν την εποχή ιστορικά που έζησε ο Δ. Πικιώνης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
EDUCATIONAL OBJECTIVE
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE