Galiot from Psara with lateen sails.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο απεικονίζει μια ψαριανή γαλιότα και αποτελεί ένα από τα σχέδια που περιλαμβάνονται στην έκδοση του Sir Charles Fellows με τίτλο A journal written during an excursion in Asia Minor, London, John Murray, MDCCCXXXIX [=1839]. Ο Sir Charles Fellows (1799-1860) ήταν Άγγλος αρχαιολόγος που ανακάλυψε τις αρχαιότητες της Λυκίας και μετέφερε πολλές από αυτές στο Βρεττανικό Μουσείο. Mετά από τρεις περιοδείες στην ενδοχώρα της Μικράς Ασίας και κυρίως στη Λυκία, ο Ch. Fellows εκδίδει (1839) το χρονικό των περιηγήσεών του με απόψεις, σχέδια και κατόψεις μνημείων, πολλά από τα οποία, με δική του πρωτοβουλία, μεταφέρθηκαν ολόκληρα και βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Οι πίνακες του G. Scharf με τα συνοδευτικά κείμενα του Ch. Fellows συγκροτούν μια πολύ εντυπωσιακή έκδοση (1854) με τις τοποθεσίες και τις αρχαιότητες στην Λυκία, την Καρία και την Λυδία, όπου ο Fellows εργάστηκε για τον εντοπισμό αλλά και την λαφυραγώγηση μνημείων. Αξιοπρόσεχτα τα γραφικά στιγμιότυπα που εμπλουτίζουν τις απόψεις και όπου παρατηρούμε ανθρώπινους τύπους των περιοχών σε καθημερινές αγροτικές, κτηνοτροφικές εργασίες καθώς και στιγμές ψυχαγωγίας τους, δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στους χώρους των ερειπίων. Μια από αυτές είναι και η απεικόνιση της ψαριανής γαλιότας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί κατ' αρχήν σε διαθεματικό πρόγραμμα όπου συνδέεται το μάθημα της Ιστορίας με την Τεχνολογία (σε Γυμνάσιο ή Τεχνολογικό-Επαγγελματικό Λύκειο) ή στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας- project (Γενικό Λύκειο). Το σχέδιο μιας ψαριανής γαλιέτας, έτσι όπως αποτυπώνεται σε μια έκδοση Άγγλου αρχαιολόγου του 19ου αι. μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για έρευνα -project με πολυεπίπεδες και διαθεματικές ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις. Προτείνονται: α) η καθαρά τεχνολογική προσέγγιση, όπου γίνεται κατασκευή μακέτας με βάση το σχέδιο του 19ου αι., αλλά και με πληροφορίες που συλλέγονται από το διαδίκτυο (σελίδες ναυτικών μουσείων) β) η ιστορική προσέγγιση, που αφορά σε τεκμηρίωση σχετική με την οικονομία, το εμπόριο και την καθημερινή ζωή στις περιοχές της Μικράς Ασίας κατά τον 19ο αι. (όπου αντλούνται πληροφορίες σχετικές με την εμπορική ναυτιλία) γ) η ιστορική προσέγγιση που αφορά στην διαμόρφωση των σχέσεων Οθωμανικης Αυτοκρατορίας και Δύσης κατά την περίοδο της Τανζιμάτ και στον τρόπο με τον οποίο διευκολύνθηκε το έργο των ευρωπαϊων αρχαιολόγων και περιηγητών στην περιοχή της Μικράς Ασίας. Εδώ διερευνάται και το θέμα του Ανατολικού Ζητήματος ως παράμετρος πολιτισμικής διείσδυσης, μέσω της αρχαιολογικής σκαπάνης. Οι μαθητές, εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά, καλούνται να αναπαραστήσουν μια ολόκληρη εποχή με αφορμή ένα σχέδιο γαλιέτας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE