Vatopedi monastery, Mount Athos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα της Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους από το λεύκωμα του Ernst Reisinger, έκδοσης 1923, το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφίες, αναπαραγωγές χαρακτικών και κείμενα λογίων σχετικά με την Ελλάδα. Η Μονή Βατοπαιδίου, δεύτερη στην αγιορειτική ιεραρχία από το 1362 έως σήμερα, οικοδομήθηκε, σύμφωνα με την παράδοση, από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο και διαθέτει πλούσια ιστορία που διατρέχει τα βυζαντινά χρόνια και τα χρόνια της Τουρκοκρατίας ως τις ημέρες μας. Η εικόνα μας δίνει πανοραμική άποψη του συγκροτήματος και του περιβάλλοντος χώρου. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας, με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τη βυζαντινή τέχνη και τη σχέση της με την πολιτική και οικονομική κατάσταση της αυτοκρατορίας και να γνωρίσουν σημαντικά βυζαντινά μνημεία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη». Η στοχοθεσία των δραστηριοτήτων αυτών περιλαμβάνει τη γνώση από τους μαθητές των αρχιτεκτονικών ρυθμών και την εικονογραφία των ναών και την κατανόηση της σχέσης των παραπάνω με το υφιστάμενο κοινωνικό, ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, αγιογράφοι, αρχιτέκτονες, μοναχοί, βυζαντινοί αριστοκράτες) μελετούν το καθολικό και τα τριάντα τρία παρεκκλήσια της μονής και τη μακραίωνη ιστορία της, εξάγουν συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά της ναοδομίας και αγιογραφίας σε διάφορες περιόδους της βυζαντινής αυτοκρατορίας, τους πολιτικούς, κοινωνικούς, ιδεολογικούς και οικονομικούς παράγοντες διαμόρφωσής τους και την σχέση με τον αυτοκράτορα και τη βυζαντινή αριστοκρατία, και δημιουργούν πολυτροπικά κείμενα. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν ρόλους όπως αυτούς του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του μοναχού, του βυζαντινού αριστοκράτη προκειμένου να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθησή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE