View of Ithaca, with “Homer's school”
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα του αρχαιολογικού χώρου «Σχολή του Ομήρου» στην Ιθάκη από το έργο του αρχαιολόγου, τοπογράφου και χαρτογράφου William Gell (1777-1836). Ο συγγραφέας περιηγήθηκε στην Ιθάκη και προσπάθησε να ταυτίσει τα τοπωνύμια με αυτά που καταγράφονται στην Οδύσσεια, αλλά και να ανακαλύψει ίχνη της ομηρικής εποχής. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Οδύσσειας του Ομήρου με στόχο οι μαθητές να εντάξουν την ποιητική αφήγηση στο χώρο μέσω εικονικής αναπαράστασης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του έπους της Οδύσσειας με στόχο οι μαθητές να συνδέσουν την ποιητική αφήγηση με το χώρο και να καλλιεργήσουν τεχνικές δημιουργικής γραφής μέσω διερευνητικών, ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων. Αρχικά συγκεντρώνουν σκηνές του έπους που διαδραματίζονται στην Ιθάκη, μελετούν τις περιγραφές του Ομήρου και παράγουν σχετικά κείμενα. Στη συνέχεια μελετούν την εικόνα και άλλο σχετικό υλικό και παράγουν κείμενα πρωτοπρόσωπης αφήγησης υποδυόμενοι τον Τηλέμαχο, την Πηνελόπη, τον Οδυσσέα και άλλους ήρωες, στα οποία αναδεικνύονται η περιγραφή του τοπίου και η επίδρασή του στον ψυχικό τους κόσμο. Μπορούν, ακόμη, να παρουσιάσουν τους μονολόγους τους σε ημερίδα του σχολείου, πλαισιωμένους από αντίστοιχες εικόνες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Epic poetry Epic poetryEpic poetry
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE