Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνεργατικές, διερευνητικές δραστηριότητες στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας με στόχο οι μαθητές να διαμορφώσουν στάσεις και αντιλήψεις για την επέμβαση του ανθρώπου στο φυσικό τοπίο. Οι μαθητές αναζητούν αντίστοιχες φωτογραφίες του παρελθόντος και τις οργανώνουν προσθέτοντας τις περιγραφές τους σε μια συνολική παρουσίαση, έντυπη ή ηλεκτρονική. Κατόπιν αναζητούν σύγχρονο φωτογραφικό υλικό και δημιουργούν αντίστοιχη παρουσίαση. Αφού συζητήσουν στην ολομέλεια τις αλλαγές που σημειώθηκαν στο πέρασμα του χρόνου, καθώς επίσης και τις θετικές ή τις αρνητικές επιδράσεις τους στο τοπίο και την ποιότητα της ζωής, παράγουν κείμενα, στα οποία εκθέτουν τις απόψεις τους για τη σχέση ανθρώπου και τοπίου και τα όρια της επέμβασής του σ΄αυτό. Μπορούν επίσης, να αναζητήσουν σχετικές μαρτυρίες ηλικιωμένων, στοιχεία για τη δράση οικολογικών οργανώσεων κ.α., προκειμένου να αποκτήσουν σφαιρική εικόνα του θέματος.