Γραμματα στον κ. Παλλη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι άρθρο δημοσιευμένο στο περιοδικό ΝΟΥΜΑΣ ( ανώνυμα) και περιλαμβάνει επιστολές, που στάλθηκαν από διάφορες περιοχές του Ελλαδικού χώρου , προς το δημοτικιστή Λογοτέχνη Αλέξανδρο Πάλλη. Ο Αλέξανδρος Πάλλης (Πειραιάς, 15 Μαρτίου 1851 – Λίβερπουλ, 17 Μαρτίου 1935 ήταν λογοτέχνης , μεταφραστης, πρωταγωνιστής στον αγώνα για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας (δημοτικισμός). Ο Πάλλης καταγόταν από την Ήπειρο, αλλά γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Δημοσίευσε μια κριτική έκδοση της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή διορθωμένη από τον ίδιο, που εκτιμήθηκε από τους φιλόλογους. Ακολουθώντας τις γλωσσικές αντιλήψεις του Ψυχάρη, δημοσίευσε το 1889 τα «Τραγουδάκια για τα παιδιά» με σκοπό « το διαφωτισμό της νεότητας »,και μια μετάφραση του «Έμπορου της Βενετίας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στην δημοτική. Ακολούθησαν άλλα πρωτότυπα έργα του όπως το διήγημα «Μπρουσός» και η ποιητική συλλογή «Ταμπουράς και κόπανος». Ποιήματά του και μερικές από τις μεταφράσεις του δημοσιεύτηκαν στο βιβλίο του «Κούφια καρύδια» τυπωμένο στο Λονδίνο. Σημαντικότερο έργο του Πάλλη θεωρείται η μετάφρασή του της «Ιλιάδας» του Ομήρου στη δημοτική και σε δεκαπεντασύλλαβους στίχους. Άλλη πολύ γνωστή μετάφραση του Πάλλη ήταν αυτή των Ευαγγελίων στη δημοτική, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ακρόπολις σε συνέχειες. Αυτή η μετάφραση προκάλεσε σάλο, που οδήγησε στα αιματηρά επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά». Το ενδιαφέρον του για την ενίσχυση του δημοτικισμού υπήρξε αμείωτο, καθώς χάρη στην οικονομική του άνεση ενίσχυσε χρηματικά λόγιους διευκολύνοντας την έκδοση έργων τους: επιχορηγεί το ''Νουμά'', αγοράζει εκατό αντίτυπα από τον ΄΄Αρχαιολόγο΄΄ του Καρκαβίτσα,επειδή είναι έργο με δημοτικιστική θέση. Χρηματοδοτεί την έκδοση σημαντικών βιβλίων του Παλαμά, όπως , η ΄΄Ασάλευτη Ζωή΄΄, ο ΄΄Δωδεκάλογος του Γύφτου΄΄ και η ΄΄Φλογέρα του Βασιλιά΄΄.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, αλλά και της Νεοελληνικής Γλώσσας.Οι μαθητές εμπνεόμενοι από τα κείμενα των επιστολών, που περιλαμβάνονται στο άρθρο αυτό του περιοδικού ΝΟΥΜΑΣ, μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση του λογοτέχνη Αλέξαν δρου Πάλλη, αλλά και ευρύτερα της Β΄ Αθηναϊκής σχολής λογοτεχνών. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τις επιδράσεις που άσκησ ε ο Γιάννης Ψυχάρης και άλλοι λογοτέχνες της ίδιας γενιάς( Κ. Παλαμάς, Γ. Δροσίνης,Ι. Πολέμης κ.α) στο έργο του Αλέξανδρου Πάλλη. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ευρύτερα τη δράση των Λογοτεχνών, που εντάχθηκαν στο κίνημα του δημοτικισμού. Επίσης, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την εξέλιξη του γλωσσικού ζητήματος στις αρχές του 20ου αιώνα με τα γεγονότα που επονομάστηκαν ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ και την ίδρυση αργότερα του εκπαιδευτικού ομίλου από του ς Δ. Γληνό, Αλ. Δελμούζο και Μ. Τριανταφυλλίδη. Ειδικότερα στο ζήτημα της Γραμματικής της Νεοελληνικής γλώσσας είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την προσφορά του Μ. Τριανταφυλλίδη στη σύνθεση τη ς Γραμματικής της Νεοελληνικής Γλώσσας. Μια δραστηριότητα που μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές, είναι να συγκρίνουν την Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Αχιλλέα Τζαρτζάνου με τη γραμματική της Νεοελληνικής γλώσσας του Μ. Τριανταφυλλίδη. Με τη σύγκριση αυτή οι μαθητές θα μπορούν να αντιληφθούν τη συνέχεια και την ενότητα μεταξύ Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και Νέας Ελληνικής γλώσσας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Linguistic varieties Linguistic varietiesLinguistic varieties
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ, ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE