Θολωτος ταφος στον Ορχομενο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του 1923 που απεικονίζει το εσωτερικό θολωτού τάφου στον Ορχομενό. Διακρίνονται η κύρια είσοδος και η είσοδος στον νεκρικό θάλαμο. Η εικόνα έχει εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, καθως καταγράφει ένα από τα πιο χαρακτηριστικα ταφικά μνημεία του μυκηναϊκού κόσμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εν λόγω εικόνα μπορεί να προβληθεί σε ψηφιακό προβολέα στο πλαίσιο μαθήματος σχετικού με τα μυκηναϊκά βασίλεια και τα αρχαιολογικά ίχνη τους. Οι μαθητές θα κληθούν να περιγράψουν την εικόνα και να επισημάνουν τη θολωτή μορφή του τάφου, καθώς και τον μεγάλιθο που υπάρχει στην κύρια είσοδο. Ο διδάσκων θα επιδιώξει να ανακαλέσει στη μνήμη τους πιθανότατα οικείες παραστάσεις, τον θολωτό τάφο του Αγαμέμνονα και την πύλη των λεόντων στις Μυκήνες. Τις εικόνες αυτές θα αναζητήσουν τα παιδιά στο διαδίκτυο, για να εντοπίσουν ομοιότητες που συνθέτουν τη λεγόμενη "μυκηναϊκή κοινή", δηλαδή την ομοιομορφία που απαντά στον υλικό πολιτισμό του μυκηναϊκού κόσμου. Η σύγκριση με μια σύγχρονη φωτογραφία του ίδιου χώρου θα αναδείξει τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει έκτοτε και, παράλληλα, θα θυμίσει τη διαχρονικότητα των μνημείων αυτών στην πορεία του χρόνου. Υπό μορφή εργασίας μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές η εύρεση πληροφοριών για τις ανασκαφές στον Ορχομενό και σε άλλα μυκηναϊκά κέντρα, αρχής γενομένης βέβαια από τη δραστηριότητα του πρωτοπόρου Ερρίκου Σλήμαν κατά τη δεκαετία του 1870.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Tombs and funerary traditions Tombs and funerary traditionsTombs and funerary traditions
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE