Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με σκοπό την ανίχνευση, από τον εκπαιδευτικό, των πρότερων γνώσεών τους αναφορικά με τις «αρχαίες ελληνικές επιγραφές» ως ιστορική πηγή, αλλά και ως ξεχωριστό είδος κειμένου. Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διεξάγουν ερευνητική εργασία με θέμα: «Όψεις του δημόσιου και ιδιωτικού βίου των αρχαίων Ελλήνων μέσα από τις επιγραφές». Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) αναθηματικές επιγραφές, β) επιτύμβιες επιγραφές, γ) τιμητικά ψηφίσματα, δ) επιγραφές πολιτικού περιεχομένου, ε) ιεροί κανονισμοί, στ) οι επιγραφές ως αυθεντικά κείμενα που αποτυπώνουν την εξέλιξη της γλώσσας κ.α. Σκοπός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι να εκτιμήσουν οι μαθητές τη σημασία των «επιγραφών» ως ιστορικών πηγών που συμπληρώνουν τις πληροφορίες που παρέχουν οι αρχαίοι συγγραφείς για πολιτικά ή πολεμικά γεγονότα, για τους θεσμούς, την οικονομία, το δίκαιο, την κοινωνική οργάνωση, τη λατρεία, την καθημερινή ζωή. Για τη μελέτη των μαθητών προτείνεται η αξιοποίηση των πληροφοριών και των ψηφιακών συλλογών που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ‘Υπουργείου Πολιτισμού’ και της ‘Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα’. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση, εμπλουτισμένη με εικόνες και σύντομο ιστορικό κείμενο, στην ολομέλεια της τάξης.